Kto dużo surfuje po sieci pewnie zauważył, że często linki tekstowe są niebieskie i podkreślone. Ten styl stał się standardem w sieci i jest łatwo rozpoznawalny przez użytkowników jako element interaktywny.
Ale czy słusznie? Czy to poprawia rozpoznawalność i klikalność?
🧐 Sprawdźmy badania.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Temat niebieskich linków przetestowała strona Critique Jeu oferująca porady osobom zainteresowanym graniem kasynie online. Celem testu było zwiększenie klikalności w linku tekstowe zawarte w tekście.
Zmieniono więc kolor linków z czerwonego🔴 (kolor brandu) na niebieski🔵.
🏆Podczas 30 dniowego testu okazało się, że kolor niebieski linków zwiększył liczbę kliknięć o prawie 23%.
Badanie:
https://vwo.com/success-stories/whoacceptsamex
🧠Badanie 2
Kolejny test w tym zakresie należy do firmy prowadzącej Encyklopedię Britannica.
Podczas testów zaobserwowano, że użytkownicy klikają w słowa, które były niebieskie, ale nie były linkami.
Dlatego postanowiono przetestować kilka kolorów dla linków:
- czerwony 🔴
- pomarańczowy 🟠
- niebieski 🔵
🏆 Wynik:
Kolory pomarańczowy i czerwony zmniejszyły klikalność o 10%. W efekcie czego encyklopedia zmieniła wszystkie linki na niebieskie 🔵.
Badanie:
https://vwo.com/success-stories/britannica
👉Dlaczego to działa?
➡️ Niebieski kolor linków jest powszechnie rozpoznawalny i kojarzony z elementami klikalnymi, co może zwiększyć klikalność.
Niebieski kolor często dobrze kontrastuje z innymi elementami strony (o ile branding nie jest niebieski, wtedy warto przemyśleć inny, kontrastowy kolor).
Czytaj poprzedni
Jak zwiększyć klikalność w link tekstowy?
Czytaj kolejny