Kto dużo surfuje po sieci pewnie zauważył, że często linki tekstowe są niebieskie i podkreślone. Ten styl stał się standardem w sieci i jest łatwo rozpoznawalny przez użytkowników jako element interaktywny.

Ale czy słusznie? Czy to poprawia rozpoznawalność i klikalność?

🧐 Sprawdźmy badania.

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Temat niebieskich linków przetestowała strona Critique Jeu oferująca porady osobom zainteresowanym graniem  kasynie online. Celem testu było zwiększenie klikalności w linku tekstowe zawarte w tekście.

Zmieniono więc kolor linków z czerwonego🔴 (kolor brandu) na niebieski🔵.

🏆Podczas 30 dniowego testu okazało się, że kolor niebieski linków zwiększył liczbę kliknięć o prawie 23%.

Badanie:
https://vwo.com/success-stories/whoacceptsamex

🧠Badanie 2

Kolejny test w tym zakresie należy do firmy prowadzącej Encyklopedię Britannica.

Podczas testów zaobserwowano, że użytkownicy klikają w słowa, które były niebieskie, ale nie były linkami. 

Dlatego postanowiono przetestować kilka kolorów dla linków:

  • czerwony 🔴
  • pomarańczowy 🟠
  • niebieski 🔵

🏆 Wynik:
Kolory pomarańczowy i czerwony zmniejszyły klikalność o 10%. W efekcie czego encyklopedia zmieniła wszystkie linki na niebieskie 🔵.

Badanie:
https://vwo.com/success-stories/britannica

👉Dlaczego to działa?

➡️ Niebieski kolor linków jest powszechnie rozpoznawalny i kojarzony z elementami klikalnymi, co może zwiększyć klikalność.

Niebieski kolor często dobrze kontrastuje z innymi elementami strony (o ile branding nie jest niebieski, wtedy warto przemyśleć inny, kontrastowy kolor).