Czy cenę produktu należy pokazać jako jeden z pierwszych elementów, np. nad zdjęciem lub nad przyciskiem, czy może jest odwrotnie i cena powinna znaleźć się w dolnym obszarze?

Podobnie z ceną w reklamie internetowej, np. banner – pokazać cenę od razu na górze, czy w dolnej partii reklamy.

I wreszcie czy cena na półce sklepowej na górze czy na dole?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Co mówią badania?

Umieszczanie ceny poniżej zdjęcia produktu jest zazwyczaj bardziej efektywne. Badania sugerują, że ceny umieszczone poniżej produktu mogą być postrzegane jako niższe, co może zwiększać sprzedaż.

🧠 W badaniach przeprowadzono 6 prób. Wyciągnięto takie wnioski:

➡️ Klienci postrzegali cenę nici dentystycznej za 2,49 USD jako o 9% tańszą, gdy była pokazana na dole obrazu w porównaniu z górną częścią obrazu.

➡️ Sprzedaż w sklepie monopolowym była o 35,2% wyższa, gdy ceny podano pod butelką, a nie powyżej. Zauważ, że w marketach plakietki z cenami zazwyczaj widzisz na dolnej belce, pod produktem.

Badanie 1
https://link.springer.com/article/10.1007/s11002-021-09597-1

Badanie 2
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022435920300130?via%3Dihub

✅ Dlaczego to działa?

Oto kilka powodów, dlaczego wyświetlanie ceny poniżej zdjęcia produktu może być korzystne:

Postrzeganie wartości: Umieszczanie ceny poniżej zdjęcia produktu może sprawiać, że cena wydaje się bardziej atrakcyjna. Ludzie często oceniają ceny na podstawie kontekstu, a umiejscowienie poniżej zdjęcia może sprawić, że cena będzie postrzegana jako niższa.

Naturalny wzorzec przeglądania: Użytkownicy często przeglądają strony internetowe od góry do dołu, a umieszczenie ceny poniżej zdjęcia produktu wpisuje się w ten naturalny wzorzec.

🧐 Co jeszcze warto wiedzieć?

Badania wykazały, że efekt ten wydaje się działać najlepiej w przypadku produktów tanich lub tańszych niż oczekiwano.

Ostatecznie warto przetestować różne układy w kontekście konkretnego sklepu, aby sprawdzić, który działa najlepiej dla jego klientów.