Czy cenę produktu należy pokazać jako jeden z pierwszych elementów, np. nad zdjęciem lub nad przyciskiem, czy może jest odwrotnie i cena powinna znaleźć się w dolnym obszarze?
Podobnie z ceną w reklamie internetowej, np. banner – pokazać cenę od razu na górze, czy w dolnej partii reklamy.
I wreszcie czy cena na półce sklepowej na górze czy na dole?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Co mówią badania?
Umieszczanie ceny poniżej zdjęcia produktu jest zazwyczaj bardziej efektywne. Badania sugerują, że ceny umieszczone poniżej produktu mogą być postrzegane jako niższe, co może zwiększać sprzedaż.
🧠 W badaniach przeprowadzono 6 prób. Wyciągnięto takie wnioski:
➡️ Klienci postrzegali cenę nici dentystycznej za 2,49 USD jako o 9% tańszą, gdy była pokazana na dole obrazu w porównaniu z górną częścią obrazu.
➡️ Sprzedaż w sklepie monopolowym była o 35,2% wyższa, gdy ceny podano pod butelką, a nie powyżej. Zauważ, że w marketach plakietki z cenami zazwyczaj widzisz na dolnej belce, pod produktem.
Badanie 1
https://link.springer.com/article/10.1007/s11002-021-09597-1
Badanie 2
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022435920300130?via%3Dihub
✅ Dlaczego to działa?
Oto kilka powodów, dlaczego wyświetlanie ceny poniżej zdjęcia produktu może być korzystne:
Postrzeganie wartości: Umieszczanie ceny poniżej zdjęcia produktu może sprawiać, że cena wydaje się bardziej atrakcyjna. Ludzie często oceniają ceny na podstawie kontekstu, a umiejscowienie poniżej zdjęcia może sprawić, że cena będzie postrzegana jako niższa.
Naturalny wzorzec przeglądania: Użytkownicy często przeglądają strony internetowe od góry do dołu, a umieszczenie ceny poniżej zdjęcia produktu wpisuje się w ten naturalny wzorzec.
🧐 Co jeszcze warto wiedzieć?
Badania wykazały, że efekt ten wydaje się działać najlepiej w przypadku produktów tanich lub tańszych niż oczekiwano.
Ostatecznie warto przetestować różne układy w kontekście konkretnego sklepu, aby sprawdzić, który działa najlepiej dla jego klientów.
Czytaj poprzedni
Dodanie tego jednego detalu do zdjęcia może zwiększyć konwersję🖼️
Czytaj kolejny