Wybór między ilustracją a zrzutem ekranu powinien opierać się na kluczowych cechach produktu.

🧐 Pokażę Ci pewien test A/B, w którym jedna z opcji zwiększyła konwersje o 96%!

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

StatusCake to narzędzie do monitorowania stron internetowych, któremu zaufały zarówno małe firmy, jak i giganty pokroju Netflixa, Audi czy Mastercard. Pomaga właścicielom stron i specjalistom IT z całego świata być zawsze o krok przed problemami technicznymi.

👉 Testerzy zadali  użytkownikom pytanie: „Co sprawia, że wybieracie konkretną usługę monitorowania stron?” Oto kilka wypowiedzi:

  • „Podoba mi się przejrzysty interfejs i ilość dostępnych informacji.”
  • „Inne platformy mają bardziej atrakcyjny interfejs.”
  • „Lubię, gdy mogę zobaczyć zrzuty ekranu. To daje mi wyobrażenie, jak wygląda aplikacja.”
  • „Duży obraz interfejsu mówi mi, czego mogę oczekiwać.”

To wyraźnie pokazało, że przejrzystość i widoczne zrzuty ekranu mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Ręcznie rysowane ilustracje nie zawsze trafiały w gusta odbiorców.

Dlatego testerzy stworzyli alternatywną wersję strony, gdzie zamiast ilustracji, dodano wyraźne zrzuty ekranu. Oryginalna wersja strony zawierała ręcznie rysowaną ilustrację osoby zaskoczonej awarią swojej strony.

🏆 Wynik? Konwersje skoczyły o 96%!

Tak, to prawda – jedna zmiana obrazu przyniosła prawie dwukrotny wzrost liczby rejestracji na wersję próbną.

Badanie: https://conversion-rate-experts.com/statuscake-landing-page-win-report/

👉Dlaczego w tym wypadku zrzut ekranu zadziałał lepiej?

➡️Zrzuty ekranu pozwalają użytkownikom „zobaczyć siebie” w roli użytkownika narzędzia, dając poczucie, że już osiągnęli pożądany efekt. Takie subtelne dopasowanie wizualne robi ogromną różnicę.

➡️ Ilustracje nie zawsze dokładnie oddają wygląd lub działanie produktu, co może być wadą w przypadku produktów, które użytkownik chce zobaczyć przed zakupem. Zrzut ekranu daje dokładny obraz produktu, pozwala zobaczyć, jak naprawdę wygląda. W przypadku oprogramowania użytkownik może od razu zrozumieć, jak produkt działa i czego się spodziewać.

➡️ Przekaz może wydawać się mniej autentyczny, jeśli ilustracje są zbyt abstrakcyjne lub sztuczne.