Wybór między ilustracją a zrzutem ekranu powinien opierać się na kluczowych cechach produktu.
🧐 Pokażę Ci pewien test A/B, w którym jedna z opcji zwiększyła konwersje o 96%!
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
StatusCake to narzędzie do monitorowania stron internetowych, któremu zaufały zarówno małe firmy, jak i giganty pokroju Netflixa, Audi czy Mastercard. Pomaga właścicielom stron i specjalistom IT z całego świata być zawsze o krok przed problemami technicznymi.
👉 Testerzy zadali użytkownikom pytanie: „Co sprawia, że wybieracie konkretną usługę monitorowania stron?” Oto kilka wypowiedzi:
- „Podoba mi się przejrzysty interfejs i ilość dostępnych informacji.”
- „Inne platformy mają bardziej atrakcyjny interfejs.”
- „Lubię, gdy mogę zobaczyć zrzuty ekranu. To daje mi wyobrażenie, jak wygląda aplikacja.”
- „Duży obraz interfejsu mówi mi, czego mogę oczekiwać.”
To wyraźnie pokazało, że przejrzystość i widoczne zrzuty ekranu mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Ręcznie rysowane ilustracje nie zawsze trafiały w gusta odbiorców.
Dlatego testerzy stworzyli alternatywną wersję strony, gdzie zamiast ilustracji, dodano wyraźne zrzuty ekranu. Oryginalna wersja strony zawierała ręcznie rysowaną ilustrację osoby zaskoczonej awarią swojej strony.
🏆 Wynik? Konwersje skoczyły o 96%!
Tak, to prawda – jedna zmiana obrazu przyniosła prawie dwukrotny wzrost liczby rejestracji na wersję próbną.
Badanie: https://conversion-rate-experts.com/statuscake-landing-page-win-report/
👉Dlaczego w tym wypadku zrzut ekranu zadziałał lepiej?
➡️Zrzuty ekranu pozwalają użytkownikom „zobaczyć siebie” w roli użytkownika narzędzia, dając poczucie, że już osiągnęli pożądany efekt. Takie subtelne dopasowanie wizualne robi ogromną różnicę.
➡️ Ilustracje nie zawsze dokładnie oddają wygląd lub działanie produktu, co może być wadą w przypadku produktów, które użytkownik chce zobaczyć przed zakupem. Zrzut ekranu daje dokładny obraz produktu, pozwala zobaczyć, jak naprawdę wygląda. W przypadku oprogramowania użytkownik może od razu zrozumieć, jak produkt działa i czego się spodziewać.
➡️ Przekaz może wydawać się mniej autentyczny, jeśli ilustracje są zbyt abstrakcyjne lub sztuczne.
Czytaj poprzedni
Co działa lepiej – bezpłatna wysyłka czy autorytet w branży?
Czytaj kolejny