Wyjaśnienia wątpliwości lub obaw klienta w momencie podejmowania decyzji o kliknięciu przycisku (np. zakupu, rejestracji czy pobrania aplikacji) to tzw. punkty tarcia. 

🧐 Czy mogą wpłynąć na decyzje o działaniu?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Problem

Firma Optibac dostarcza probiotyki zdrowotne. Oprócz pojedynczych produktów umożliwia też zakup przez subskrypcję. W rozmowach z klientami, testerzy wychwycili obawy jakimi dzielili się klienci przesyłając feedback:

  • „Obawiam się, że dostanę za dużo i anulowanie subskrypcji będzie uciążliwe”.
  • „Nie chciałem zobowiązywać się do zakupu większej ilości niż minimalna, ponieważ nie zawsze pamiętam o korzystaniu z takich rzeczy”.
  • „Nie stać mnie na regularne kupowanie i nie chcę mieć nadmiaru, jeśli jeszcze nie wykorzystam tego co mam w zapasie”.

🧠Test

Testerzy postanowili stworzyć alternatywną wersję formularza subskrypcji. W oryginalnej wersji formularz pod przyciskiem zawierał informacje o produkcie typu:

  • Darmowa wysyłka
  • Możliwość wysyłki w soboty i niedzielę

➡️ Jednak nie było tam wzmianki o możliwości anulowania, co zauważyli testerzy. Dlatego w alternatywnej wersji pod przyciskiem dodali takie wyjaśnienia punktów tarcia:

  • Anuluj kiedy chcesz – jednym kliknięciem.
  • Bezproblemowa darmowa dostawa.
  • Otrzymaj tylko to, czego potrzebujesz, dokładnie wtedy, kiedy potrzebujesz.
  • Oszczędzasz 15% + darmowa wysyłka.

🏆 Jak widzisz masz tutaj 4 różne punkty łagodzenia obiekcji klienta. W efekcie czego sklep odnotował 39% wzrost liczby nowych subskrypcji.

Badanie: https://conversion-rate-experts.com/optibac-reassurance-win-report/