Wyjaśnienia wątpliwości lub obaw klienta w momencie podejmowania decyzji o kliknięciu przycisku (np. zakupu, rejestracji czy pobrania aplikacji) to tzw. punkty tarcia.
🧐 Czy mogą wpłynąć na decyzje o działaniu?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Problem
Firma Optibac dostarcza probiotyki zdrowotne. Oprócz pojedynczych produktów umożliwia też zakup przez subskrypcję. W rozmowach z klientami, testerzy wychwycili obawy jakimi dzielili się klienci przesyłając feedback:
- „Obawiam się, że dostanę za dużo i anulowanie subskrypcji będzie uciążliwe”.
- „Nie chciałem zobowiązywać się do zakupu większej ilości niż minimalna, ponieważ nie zawsze pamiętam o korzystaniu z takich rzeczy”.
- „Nie stać mnie na regularne kupowanie i nie chcę mieć nadmiaru, jeśli jeszcze nie wykorzystam tego co mam w zapasie”.
🧠Test
Testerzy postanowili stworzyć alternatywną wersję formularza subskrypcji. W oryginalnej wersji formularz pod przyciskiem zawierał informacje o produkcie typu:
- Darmowa wysyłka
- Możliwość wysyłki w soboty i niedzielę
➡️ Jednak nie było tam wzmianki o możliwości anulowania, co zauważyli testerzy. Dlatego w alternatywnej wersji pod przyciskiem dodali takie wyjaśnienia punktów tarcia:
- Anuluj kiedy chcesz – jednym kliknięciem.
- Bezproblemowa darmowa dostawa.
- Otrzymaj tylko to, czego potrzebujesz, dokładnie wtedy, kiedy potrzebujesz.
- Oszczędzasz 15% + darmowa wysyłka.
🏆 Jak widzisz masz tutaj 4 różne punkty łagodzenia obiekcji klienta. W efekcie czego sklep odnotował 39% wzrost liczby nowych subskrypcji.
Badanie: https://conversion-rate-experts.com/optibac-reassurance-win-report/
Czytaj poprzedni
📱 Czy „przyklejone” menu poprawia konwersję?
Czytaj kolejny