Badania pokazują, że sposób, w jaki zbudujesz swój formularz, ma ogromne znaczenie dla tego, czy użytkownicy zdecydują się go wypełnić. 

🧐 Na podstawie pewnego badania pokażę Ci jak zachęcić użytkowników do wypełniania nawet bardzo długich formularzy i pociągnąć ich do końca za pomocą rozmowy. Za przykład posłuży nam formularz wyliczenia składki OC.

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Formularze zorganizowane w sposób konwersacyjny, gdzie kroki i sekcje brzmią jak naturalna rozmowa, są bardziej skuteczne – użytkownicy chętniej wypełniają każde pole.

🏆 Potwierdza to badanie, które wykazało 109% wzrost współczynnika konwersji po wprowadzeniu takiego podejścia. Co więcej, okazało się, że każdy użytkownik, który zaczął wypełniać formularz, uzupełnił wszystkie pola, w tym sześć opcjonalnych.

Badanie: https://marketingexperiments.com/conversion-marketing/optimizing-web-forms-2

👉Przykłady:

Podczas dzielenia długiego formularza na etapy lub sekcje, należy unikać rzeczowych, formalnych nagłówków. Taki styl nie motywuje użytkowników do działania. Zamiast tego, warto użyć nagłówków w formie pytań, tak jakby były zadawane przez pracownika firmy. Taki ton jest bardziej przyjazny i ludzki. 

👉 Można również dodać krótki tekst pod nagłówkiem, który wyjaśnia, dlaczego pytasz o te konkretne informacje, co dodatkowo zwiększa zaangażowanie.

➡️ Krok 1
“Cześć, jestem Tomasz. Z kim mam przyjemność?
Podaj swoje pełne imię i nazwisko, abym mógł przygotować dla Ciebie ofertę”.

➡️ Krok 2
“Miło Cię poznać! Kiedy się urodziłeś?
Dzięki temu dobiorę najlepszą ofertę ubezpieczenia dostosowaną do Ciebie”.

➡️ Krok 3
Jaki jest numer rejestracyjny Twojego samochodu?
To pomoże mi znaleźć odpowiednią ofertę dla Twojego pojazdu”.

➡️ Krok 4
Jakim samochodem jeździsz?
Podaj markę i model samochodu, dzięki temu dostosuję polisę dla Ciebie”.

➡️ Krok 5
Ile kilometrów przejechał Twój samochód?
Podaj aktualny przebieg, bez zaokrąglenia wartości”.

➡️ Krok 6
“Chyba mam już coś dla Ciebie, potrzebuję jeszcze kilku informacji”.

➡️ Krok 7
“Jeszcze jedna rzecz i pokażę Ci moją propozycję”.