Badania pokazują, że sposób, w jaki zbudujesz swój formularz, ma ogromne znaczenie dla tego, czy użytkownicy zdecydują się go wypełnić.
🧐 Na podstawie pewnego badania pokażę Ci jak zachęcić użytkowników do wypełniania nawet bardzo długich formularzy i pociągnąć ich do końca za pomocą rozmowy. Za przykład posłuży nam formularz wyliczenia składki OC.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Formularze zorganizowane w sposób konwersacyjny, gdzie kroki i sekcje brzmią jak naturalna rozmowa, są bardziej skuteczne – użytkownicy chętniej wypełniają każde pole.
🏆 Potwierdza to badanie, które wykazało 109% wzrost współczynnika konwersji po wprowadzeniu takiego podejścia. Co więcej, okazało się, że każdy użytkownik, który zaczął wypełniać formularz, uzupełnił wszystkie pola, w tym sześć opcjonalnych.
Badanie: https://marketingexperiments.com/conversion-marketing/optimizing-web-forms-2
👉Przykłady:
Podczas dzielenia długiego formularza na etapy lub sekcje, należy unikać rzeczowych, formalnych nagłówków. Taki styl nie motywuje użytkowników do działania. Zamiast tego, warto użyć nagłówków w formie pytań, tak jakby były zadawane przez pracownika firmy. Taki ton jest bardziej przyjazny i ludzki.
👉 Można również dodać krótki tekst pod nagłówkiem, który wyjaśnia, dlaczego pytasz o te konkretne informacje, co dodatkowo zwiększa zaangażowanie.
➡️ Krok 1
“Cześć, jestem Tomasz. Z kim mam przyjemność?
Podaj swoje pełne imię i nazwisko, abym mógł przygotować dla Ciebie ofertę”.
➡️ Krok 2
“Miło Cię poznać! Kiedy się urodziłeś?
Dzięki temu dobiorę najlepszą ofertę ubezpieczenia dostosowaną do Ciebie”.
➡️ Krok 3
„Jaki jest numer rejestracyjny Twojego samochodu?
To pomoże mi znaleźć odpowiednią ofertę dla Twojego pojazdu”.
➡️ Krok 4
„Jakim samochodem jeździsz?
Podaj markę i model samochodu, dzięki temu dostosuję polisę dla Ciebie”.
➡️ Krok 5
„Ile kilometrów przejechał Twój samochód?
Podaj aktualny przebieg, bez zaokrąglenia wartości”.
➡️ Krok 6
“Chyba mam już coś dla Ciebie, potrzebuję jeszcze kilku informacji”.
➡️ Krok 7
“Jeszcze jedna rzecz i pokażę Ci moją propozycję”.
Czytaj poprzedni
Czy wyjaśnienia punktów tarcia pod przyciskiem faktycznie działają?
Czytaj kolejny