Czy lepiej jest umieścić formularz kontaktowy bezpośrednio w nagłówku strony czyli sekcji hero, czy też stworzyć przycisk CTA, który odsyła klienta do formularza kontaktowego?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Co mówią badania?
Z odpowiedzią przyjdzie badanie Human Interest z siedzibą w San Francisco pomaga klientom tworzyć plany oszczędnościowe na emeryturę. Szukając punktów konwersji postanowili przetestować jeden z elementów strony głównej, który odpowiadał za konwersję – formularz kontaktowy.
➡️ Stworzyli więc dwie wersje strony na potrzeby testów A/B:
- 1. Strona z jednym przyciskiem CTA – po kliknięciu odsyła do formularza.
- 2. Formularz kontaktowy został umieszczony od razu w sekcji hero. Należy tutaj zaznaczyć, że formularz posiadał aż 6 pól!
Badanie
https://vwo.com/success-stories/human-interest/
🥇 Jaki był wynik testu?
Okazuje się, że wygrała wersja z umieszczonym bezpośrednio formularzem w
sekcji hero. Mimo, że formularz posiadał aż 6 pól, uzyskał aż o 75,84%
wypełnień więcej względem wersji z przyciskiem CTA.
Jeśli Twoim celem jest zebranie danych od użytkowników już na wstępie, np. subskrypcja newslettera, kontakt, rejestracja na stronie, czy zapisanie się na bezpłatny okres próbny, umieszczenie formularza w sekcji hero może być skutecznym sposobem na szybkie zaangażowanie użytkowników.
🧐 Jak wygląda to dziś?
Obecnie firma nadal wyświetla formularz, ale zauważ, że ograniczyła liczbę pól do minimum.
👍Dlaczego formularz w sekcji hero?
Natychmiastowa akcja: Użytkownicy mogą od razu wypełnić formularz, co może prowadzić do szybszej konwersji.
Skrócenie ścieżki: Jeśli celem strony jest zbieranie danych kontaktowych, formularz w sekcji hero może skrócić ścieżkę użytkownika do celu. Warunkiem jest jego prostota i mała ilość pól. Zbyt agresywny formularz na samym początku może zniechęcić niektórych użytkowników, zwłaszcza jeśli nie są jeszcze gotowi do podjęcia akcji.
Wysoka intencja: Użytkownicy, którzy wypełniają formularz bezpośrednio, zwykle mają wyższą intencję i są bardziej zainteresowani ofertą.
👎 Kiedy nie warto i lepiej przycisk
Przycisk CTA jest mniej inwazyjny i może być bardziej atrakcyjny dla użytkowników, którzy wolą najpierw zobaczyć więcej informacji, zanim podejmą decyzję.
Lepsza nawigacja: Przycisk może prowadzić do bardziej rozbudowanej oferty lub sekcji z dodatkowymi informacjami, co pomaga budować zaangażowanie przed podjęciem akcji.
Lepszy UX: Prostota przycisku CTA może poprawić pierwsze wrażenie użytkownika, co może prowadzić do lepszego doświadczenia użytkownika.
Czytaj poprzedni
Gdzie wyświetlić cenę? Poniżej czy powyżej zdjęcia produktu?💲
Czytaj kolejny