Projektowanie formularzy to duże wyzwanie. Niezależnie od tego, czy pracujesz nad prostym formularzem kontaktowym, ankietą czy wieloetapotywm formularzem, UX zawsze jest wyzwaniem.
Jeśli zastanawiasz się czy dodanie kolejnego pola formularza wpłynie na konwersję, to wiedz, że prawdopodobnie tak.
Czy będzie ona wyższa, a może zmaleje? Jakich pól unikać w formularzu? Co na to badania?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Badanie Wpforms
Według Wpforms usunięcie nawet jednego pola formularza może zwiększyć konwersję formularza nawet o 26%.
Istnieje grupa szczególnie drażliwych pól, negatywnie wpływających na użytkownika.
- Numer telefonu: -5% do konwersji
- Ulica: -4% do konwersji
- Data urodzenia: -3% do konwersji
- Miasto: -2% do konwersji
😔 Jednym z najbardziej negatywnych pól w formularzu jest pytanie o numer telefonu. Użytkownicy często nie chcą podawać numeru, nie mają ochoty na rozmowę, boją się o spam.
Pamiętaj również o użytkownikach, którzy po prostu mogą mieć kłopoty ze słuchem lub mową i nie lubią rozmowy przez telefon.
📞 Według WPForms 37% osób porzuci formularz, gdy znajdzie się w nim pytanie o numer telefonu (jeśli jest obowiązkowe, nie opcjonalne).
🧠 Badanie Zuiko
➡️ Kłopotliwe pola potwierdza kolejne badanie, tym razem firmy Zuiko.
https://www.zuko.io/blog/which-form-fields-cause-the-biggest-ux-problems
🔒 Według niego pole „Hasło” charakteryzuje się najwyższym współczynnikiem porzuceń. Średni współczynnik porzuceń pola hasła wynosi 10,5%, czyli jest znacznie wyższy niż w przypadku pozostałych pól formularza.
📨„Adres e-mail” i 📞”Numer telefonu” znajdują się obok „Hasła” jako pola o najwyższym wskaźniku porzuceń.
- Hasło – czas spędzony na zrozumienie: 7,2s Porzucenia: 10,50%
- Telefon – czas spędzony na zrozumienie: 5s Porzucenia: 6,28%
- Email – czas spędzony na zrozumienie: 6,5s Porzucenia: 6,41%
- Adres – czas spędzony na zrozumienie: 7,4s Porzucenia: 4,32%
- Imię – czas spędzony na zrozumienie: 3,5s Porzucenia: 5,27%
- Kod pocztowy – czas spędzony na zrozumienie: 3,8s Porzucenia: 4,82%
🙄 Nad jakim polem zastanawiamy się najdłużej?
Jeśli chodzi o czas potrzebny na zrozumienie pola, to „Adres” zajmuje najwięcej czasu. Użytkownicy poświęcają mu aż 7,4 sekundy. Być może jest to spowodowane faktem, że potrzeba tutaj więcej danych niż w pozostałych.
Czytaj poprzedni
Slajdery – warto, nie warto? A może wideo lub obraz? 🌄
Czytaj kolejny