Jednym z najbardziej negatywnych pól w formularzu jest pytanie o numer telefonu. Użytkownicy często nie chcą podawać numeru, nie mają ochoty na rozmowę, boją się spamu.
🧐 Czy to prawda według badań?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Tak, dodanie pola z numerem telefonu w formularzu może faktycznie obniżyć wskaźniki konwersji.
Istnieje grupa szczególnie drażliwych pól negatywnie wpływających na użytkownika:
- Numer telefonu: -5% do konwersji.
- Ulica: -4% do konwersji.
- Data urodzenia: -3% do konwersji.
- Miasto: -2% do konwersji.
Według WPForms 37% osób porzuci formularz, gdy znajdzie się w nim pytanie o numer telefonu (jeśli jest obowiązkowe, nie opcjonalne).
Statystyki:
https://wpforms.com/online-form-statistics-facts
🧠Badanie 2
Inne badanie przeprowadzone w sklepie https://insightsquared.com/ przez HubSpot potwierdziło tę tezę.
Okazało się, że usunięcie pola telefon z formularza do pobrania darmowego ebooka, podniosło konwersję o 112%.
Efekt ten był na tyle wartościowy, eę firma postanowiła usunąć to pole z większości swoich formularzy.
Badanie:
https://blog.hubspot.com/sales/growth-hacking-websites
👉Dlaczego nie lubimy pola telefon?
➡️ Użytkownicy mogą obawiać się podania swojego numeru telefonu z powodu obawy przed otrzymywaniem niechcianych telefonów lub wiadomości SMS. To może zniechęcić ich do finalizacji procesu rejestracji lub zakupu.
➡️ Pamiętaj o użytkownikach, którzy po prostu mogą mieć kłopoty ze słuchem lub mową i nie lubią rozmowy przez telefon.
Czytaj poprzedni
Czy warto stworzyć przyklejony pasek z filtrami na stronie kategorii?
Czytaj kolejny