Jednym z najbardziej negatywnych pól w formularzu jest pytanie o numer telefonu. Użytkownicy często nie chcą podawać numeru, nie mają ochoty na rozmowę, boją się spamu.

🧐 Czy to prawda według badań?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Tak, dodanie pola z numerem telefonu w formularzu może faktycznie obniżyć wskaźniki konwersji. 

Istnieje grupa szczególnie drażliwych pól negatywnie wpływających na użytkownika:

  • Numer telefonu: -5% do konwersji.
  • Ulica: -4% do konwersji.
  • Data urodzenia: -3% do konwersji.
  • Miasto: -2% do konwersji.

Według WPForms 37% osób porzuci formularz, gdy znajdzie się w nim pytanie o numer telefonu (jeśli jest obowiązkowe, nie opcjonalne).

Statystyki:
https://wpforms.com/online-form-statistics-facts

🧠Badanie 2

Inne badanie przeprowadzone w sklepie https://insightsquared.com/ przez HubSpot potwierdziło tę tezę.

Okazało się, że usunięcie pola telefon z formularza do pobrania darmowego ebooka, podniosło konwersję o 112%.

Efekt ten był na tyle wartościowy, eę firma postanowiła usunąć to pole z większości swoich formularzy.

Badanie:
https://blog.hubspot.com/sales/growth-hacking-websites

👉Dlaczego nie lubimy pola telefon?

➡️ Użytkownicy mogą obawiać się podania swojego numeru telefonu z powodu obawy przed otrzymywaniem niechcianych telefonów lub wiadomości SMS. To może zniechęcić ich do finalizacji procesu rejestracji lub zakupu.

➡️ Pamiętaj o użytkownikach, którzy po prostu mogą mieć kłopoty ze słuchem lub mową i nie lubią rozmowy przez telefon.