Komfort i transparentność działań to jedna z cech dobrego UX.

W kontakcie z aplikacją warto ograniczać momenty niepewności. Jednym z takich momentów często jest proces zapisu do darmowej wersji próbnej. Na tym etapie powstaje wiele pytań.

🧐Pokażę Ci ciekawy case pewnej zmiany jak możesz ograniczyć niektóre obawy i zwiększyć zaufanie.

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Test A/B firmy Blinklist

Blinkist, podobnie jak nasze Legimi, oferuje dostęp do ebooków. Firma wprowadziła 7-dniowy okres próbny dla planu premium.

Jeśli użytkownicy nie anulują subskrypcji przed upływem tego czasu, zostaną automatycznie obciążeni opłatą.

🥴 Wielu użytkowników wyrażało jednak niezadowolenie, gdy zapominali anulować subskrypcję po 7 dniach.

👉 W nowym wariancie Blinkist wprowadził szczegółowy, bardziej przejrzysty system informujący użytkowników o przebiegu okresu próbnego. Obejmuje on przypomnienia w piątym dniu oraz wyraźną informację o opłacie w dniu siódmym.

Celem tych zmian jest zwiększenie transparentności, zmniejszenie frustracji związanej z anulowaniem i budowanie zaufania użytkowników.


Czy takie dogłębne wyjaśnienie dało efekty?


🏆 Tak, ponieważ wygrała wersja alternatywna:

  • 23% więcej zapisów na wersję próbną
  • 55% mniej skarg klientów
  • Wzrost zapisów na powiadomienia push z 6% do 74%
  • Zwiększona sprzedaż wersji płatnej o 4%

Test: https://uxplanet.org/how-solving-our-biggest-customer-complaint-at-blinkist-led-to-a-23-increase-in-conversion-b60ad514134b

Źródło: aplikacja Blinklist

👉 Dlaczego to działa?

➡️ Przejrzyste interfejsy budują zaufanie. Kiedy aplikacja nie ukrywa ważnych informacji, użytkownicy czują się pewniej, podejmując decyzje.


➡️ Użytkownicy często kojarzą moment zapisu do próbnej wersji jako ciemny wzorzec. Niestety nadal wiele firm stosuje praktyki, aby skomplikować proces rezygnacji z subskrypcji.


➡️ Użytkownicy mają w głowach świadomość, że darmowa subskrypcja jest bezproblemowa, ale anulowanie wymaga czasami pogoni za obsługą techniczną.


➡️ Im łatwiej jest zrozumieć aplikację, tym większa szansa, że użytkownik wykona oczekiwaną akcję.


➡️ Pamiętaj również, że element subskrypcji to dla wielu użytkowników nadal nieznany model rozliczeń. Nie wszyscy wiedzą jak on działa (kiedy zostanie pobrana opłata, kto ją naliczyć, jak ją anulować).