Komfort i transparentność działań to jedna z cech dobrego UX.
W kontakcie z aplikacją warto ograniczać momenty niepewności. Jednym z takich momentów często jest proces zapisu do darmowej wersji próbnej. Na tym etapie powstaje wiele pytań.
🧐Pokażę Ci ciekawy case pewnej zmiany jak możesz ograniczyć niektóre obawy i zwiększyć zaufanie.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Test A/B firmy Blinklist
Blinkist, podobnie jak nasze Legimi, oferuje dostęp do ebooków. Firma wprowadziła 7-dniowy okres próbny dla planu premium.
Jeśli użytkownicy nie anulują subskrypcji przed upływem tego czasu, zostaną automatycznie obciążeni opłatą.
🥴 Wielu użytkowników wyrażało jednak niezadowolenie, gdy zapominali anulować subskrypcję po 7 dniach.
👉 W nowym wariancie Blinkist wprowadził szczegółowy, bardziej przejrzysty system informujący użytkowników o przebiegu okresu próbnego. Obejmuje on przypomnienia w piątym dniu oraz wyraźną informację o opłacie w dniu siódmym.
Celem tych zmian jest zwiększenie transparentności, zmniejszenie frustracji związanej z anulowaniem i budowanie zaufania użytkowników.
Czy takie dogłębne wyjaśnienie dało efekty?
🏆 Tak, ponieważ wygrała wersja alternatywna:
- 23% więcej zapisów na wersję próbną
- 55% mniej skarg klientów
- Wzrost zapisów na powiadomienia push z 6% do 74%
- Zwiększona sprzedaż wersji płatnej o 4%
Źródło: aplikacja Blinklist |
👉 Dlaczego to działa?
➡️ Przejrzyste interfejsy budują zaufanie. Kiedy aplikacja nie ukrywa ważnych informacji, użytkownicy czują się pewniej, podejmując decyzje.
➡️ Użytkownicy często kojarzą moment zapisu do próbnej wersji jako ciemny wzorzec. Niestety nadal wiele firm stosuje praktyki, aby skomplikować proces rezygnacji z subskrypcji.
➡️ Użytkownicy mają w głowach świadomość, że darmowa subskrypcja jest bezproblemowa, ale anulowanie wymaga czasami pogoni za obsługą techniczną.
➡️ Im łatwiej jest zrozumieć aplikację, tym większa szansa, że użytkownik wykona oczekiwaną akcję.
➡️ Pamiętaj również, że element subskrypcji to dla wielu użytkowników nadal nieznany model rozliczeń. Nie wszyscy wiedzą jak on działa (kiedy zostanie pobrana opłata, kto ją naliczyć, jak ją anulować).
Czytaj poprzedni
🎮 Rabat na kolejne zakupy – odrzuca czy przyciąga klientów? Jak zrobił to Electronics arts?
Czytaj kolejny