Często niewielkie zmiany w interfejsie prowadzą do naprawdę imponujących wyników. Pokażę Ci teraz kilka ulepszeń w mini koszyku.
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
👀Problem
Zespół VWO testując sklep Grene zauważył, że użytkownicy gubili się w koszyku. Testerzy napotkali kilka problemów z oryginalnym projektem mini koszyka:
- Mylący komunikat o darmowej dostawie. Wielu użytkowników klikało w informację o darmowej dostawie umieszczoną nad głównym przyciskiem, myśląc że to faktyczny przycisk akcji.
- Brak widoczności całkowitej wartości w momencie gdy użytkownik dodawał więcej niż jeden produkt, nie widział łącznej wartości zakupów.
- Przycisk CTA umieszczony na samym dole, co powodowało konieczność przewijania do końca mini koszyka, by kontynuować zakupy w momencie, gdy znajdowała się tam długa lista produktów.

🧠 Badania
Przetestowano kilka zmian. Nowa wersja mini koszyka wprowadzała:
- Dodatkowy przycisk CTA na górze koszyka, umożliwiający natychmiastowe przejście do strony koszyka.
- Bardziej uporządkowany układ z przyciskiem „usuń” umieszczonym strategicznie po prawej stronie, minimalizującym przypadkowe kliknięcia.
- Wyraźne pokazanie łącznej wartości produktów przy zakupie większej ilości.
- Większy, bardziej widoczny główny przycisk CTA.

👉 Wynik:
36-dniowy test (4 kwietnia – 9 maja 2019) wykazał ciekawe wyniki:
- Ilość zakupionych produktów zwiększyła się niemal dwukrotnie.
- Wzrost wizyt na stronie koszyka ze współczynnikiem konwersji 3,05% w porównaniu do 2,91% w wersji kontrolnej.
- Ogólny współczynnik konwersji sklepu wzrósł z 1,83% do 1,96%
Czytaj poprzedni
Czy nostalgia to dobra taktyka w marketingu i projektowaniu?
Czytaj kolejny