Paski postępu często znajdziesz w formularzy wieloetapowych, Ich zadaniem jest informowanie o postępie i pozostałych krokach do ukończenia procesu. Ale czy taka informacja zwrotna przekłada się w jakimś stopniu na konwersje ukończenia formularza, czy to tylko miły dodatek?
🧐 Sprawdźmy badania.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Firma Conversionfanatics przeprowadziła test na swojej stronie dotyczącej konfiguracji konta po jego utworzeniu.
W teście wzięły udział cztery wersje strony:
- Oryginalna strona. Podziękowanie za zapisanie się i prośba o rozpoczęcie następnego kroku. Tutaj nie było żadnego paska postępu, użytkownik nie wiedział jak długi proces się rozpocznie gdy kliknie przycisk “Dalej”.
- Druga wersja strony. Tym razem dodano pasek postępu, który pokazał 3 kroki oraz zmieniono etykietę pierwszego przycisku “Rozpocznij” na “Kontynuuj w następnym kroku”.
- Trzecia wersja strony to identyczny pasek postępu, lecz tym razem zmieniono tylko jego kolor na zielony.
- Czwarta wersja również jest taka sama, lecz tutaj zmieniono kolor paska na niebieski.
🏆 Odnotowano takie wyniki:
- Samo dodanie paska i zmiana etykiety przycisku zwiększyło konwersję na tej stronie o ponad 16%.
- Zmiana koloru paska postępu na zielony spowodowała wzrost konwersji w stosunku do oryginalnej strony bez paska o prawie 18%.
- Natomiast niebieski pasek postępu wykazał wzrost o 18,3%.
Badanie:
https://conversionfanatics.com/progress-bars-they-effective/
👉Dlaczego nie można przesadzić z ilością logo?
➡️ Jak widzisz warto rozważyć wdrożenie paska, szczególnie w złożonych procesach, gdzie ryzyko porzucenia jest większe.
➡️ Gdy użytkownicy widzą, ile kroków pozostało do ukończenia procesu, mają większe poczucie kontroli i są bardziej skłonni do kontynuowania.
➡️ Pasek motywuje do dokończenia procesu, szczególnie gdy użytkownik widzi, że jest blisko celu.
➡️ Gdy użytkownik widzi dokładnie, jak długi jest proces, zmniejsza to niepewność związaną z potencjalnym czasem.
Czytaj poprzedni
Czy logo partnerów może obniżyć konwersje?🤝
Czytaj kolejny