Paski postępu często znajdziesz w formularzy wieloetapowych, Ich zadaniem jest informowanie o postępie i pozostałych krokach do ukończenia procesu. Ale czy taka informacja zwrotna przekłada się w jakimś stopniu na konwersje ukończenia formularza, czy to tylko miły dodatek?

🧐 Sprawdźmy badania.

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Firma Conversionfanatics przeprowadziła test na swojej stronie dotyczącej konfiguracji konta po jego utworzeniu.

W teście wzięły udział cztery wersje strony:

  1. Oryginalna strona. Podziękowanie za zapisanie się i prośba o rozpoczęcie następnego kroku. Tutaj nie było żadnego paska postępu, użytkownik nie wiedział jak długi proces się rozpocznie gdy kliknie przycisk “Dalej”.
  1. Druga wersja strony. Tym razem dodano pasek postępu, który pokazał 3 kroki oraz zmieniono etykietę pierwszego przycisku “Rozpocznij” na  “Kontynuuj w następnym kroku”.

  2. Trzecia wersja strony to identyczny pasek postępu, lecz tym razem zmieniono tylko jego kolor na zielony.

  3. Czwarta wersja również jest taka sama, lecz tutaj zmieniono kolor paska na niebieski.

🏆 Odnotowano takie wyniki:

  • Samo dodanie paska i zmiana etykiety przycisku zwiększyło konwersję na tej stronie o ponad 16%.
  • Zmiana koloru paska postępu na zielony spowodowała wzrost konwersji w stosunku do oryginalnej strony bez paska o prawie 18%.
  • Natomiast niebieski pasek postępu wykazał wzrost o 18,3%.

Badanie:
https://conversionfanatics.com/progress-bars-they-effective/

👉Dlaczego nie można przesadzić z ilością logo?

➡️ Jak widzisz warto rozważyć wdrożenie paska, szczególnie w złożonych procesach, gdzie ryzyko porzucenia jest większe.

➡️ Gdy użytkownicy widzą, ile kroków pozostało do ukończenia procesu, mają większe poczucie kontroli i są bardziej skłonni do kontynuowania.

➡️ Pasek motywuje do dokończenia procesu, szczególnie gdy użytkownik widzi, że jest blisko celu.

➡️ Gdy użytkownik widzi dokładnie, jak długi jest proces, zmniejsza to niepewność związaną z potencjalnym czasem.