Wybór między prostym, jednowarstwowym menu a bardziej złożonym, wielopoziomowym menu, to trudna decyzja. Pokażę Ci badanie, które być może wpłynie na Twoje wyboru, zwłaszcza, że stawką jest znaczny wzrost przychodów.
🧐 Pokażę Ci test, który potwierdza jedną z zasad projektowania UX…
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
…to co poza zasięgiem wzroku, jest poza umysłem. Użytkownicy nie zawsze zauważą wszystkie poziomy menu, przez co niektóre ważne treści mogą pozostać nieodkryte.
W testowanym sklepie pierwotnie menu było typowym menu wielopoziomowym czyli zawierało pozycje najwyższego poziomu, a po najechaniu kursorem pojawiały się inne podkategorie.
W alternatywnej wersji uproszczono maksymalnie menu, usuwając z niego zbędne podkategorie. Pozostawiono tylko główne kategorie produktów, przez to wszystko udało się stworzyć w prostym, nie rozwijanym menu.
Efekt przerósł oczekiwania testujących.
- 🏆Nowe, proste menu zwiększyło sprzedaż sklepu aż o 125!
Badania:
https://conversionfanatics.com/website-usability-testing/
👉Dlaczego to działa?
➡️ Użytkownicy od razu widzą wszystkie główne opcje, co ułatwia szybkie odnalezienie potrzebnych informacji.
➡️ Wszystkie kluczowe strony są dostępne bez konieczności dodatkowych kliknięć, co skraca czas nawigacji.
👉Czy w takim razie menu wielopoziomowe jest złe?
➡️ Tego typu menu potrzebne jest w zorganizowaniu dużej ilości treści w bardziej złożonych serwisach.
➡️ Dzięki ukryciu podkategorii pod głównymi opcjami menu pozostaje czyste i niezagracone.
Czytaj poprzedni
Paski postępu – czy mogą wpłynąć na konwersję?
Czytaj kolejny