Wybór między umieszczeniem filtrów na górze czy z boku strony zależy od kilku czynników. Obie opcje mają swoje zalety, które mogą wpływać na wygodę użytkowania.

🧐 Ale czy są jakieś badania w tym niecodziennym dylemacie?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Okazuje się, że firma Dell tworząc kompleksowe testy swojej witryny, zbadała dokładnie taki przypadek.

W testowanej wersji nawigacja filtrów została przeniesiona z góry na lewą stronę czyli z boku witryny. Spowodowało to spadek 7% spadek transakcji w sklepie.

Badanie:
https://www.slideshare.net/slideshow/vab-dwivedi-real-world-ecommerce-and-customer-experience-optimization-practices-from-dellcom/68962726#102

👉Dlaczego tak się stało?

➡️ Filtry na górze są od razu widoczne po załadowaniu strony, co może skłonić użytkowników do ich szybkiego użycia.

➡️ Dzięki filtrom na górze, cała szerokość strony może być wykorzystana na prezentację produktów.

➡️ Jeśli strona oferuje stosunkowo małą liczbę produktów w jednej kategorii, filtry na górze mogą wystarczyć do wygodnego przeglądania.

👉Kiedy to nie zadziała?

Jeśli kategoria zawiera dużo produktów lub różne rodzaje filtrów, lepiej sprawdzają się filtry boczne, ponieważ można ich wyświetlić więcej, bez zajmowania miejsca na produkty.