Wybór między umieszczeniem filtrów na górze czy z boku strony zależy od kilku czynników. Obie opcje mają swoje zalety, które mogą wpływać na wygodę użytkowania.
🧐 Ale czy są jakieś badania w tym niecodziennym dylemacie?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Okazuje się, że firma Dell tworząc kompleksowe testy swojej witryny, zbadała dokładnie taki przypadek.
W testowanej wersji nawigacja filtrów została przeniesiona z góry na lewą stronę czyli z boku witryny. Spowodowało to spadek 7% spadek transakcji w sklepie.
Badanie:
https://www.slideshare.net/slideshow/vab-dwivedi-real-world-ecommerce-and-customer-experience-optimization-practices-from-dellcom/68962726#102
👉Dlaczego tak się stało?
➡️ Filtry na górze są od razu widoczne po załadowaniu strony, co może skłonić użytkowników do ich szybkiego użycia.
➡️ Dzięki filtrom na górze, cała szerokość strony może być wykorzystana na prezentację produktów.
➡️ Jeśli strona oferuje stosunkowo małą liczbę produktów w jednej kategorii, filtry na górze mogą wystarczyć do wygodnego przeglądania.
👉Kiedy to nie zadziała?
Jeśli kategoria zawiera dużo produktów lub różne rodzaje filtrów, lepiej sprawdzają się filtry boczne, ponieważ można ich wyświetlić więcej, bez zajmowania miejsca na produkty.
Czytaj poprzedni
Dodanie pilności typu “Zamów przed godziną….” czy to faktycznie działa?⏰
Czytaj kolejny