Badając temat formularzy na pewno przeczytasz opinie, że mniejsza liczba pól w formularzu zazwyczaj prowadzi do lepszych konwersji. 

🧐 Ale czy jest to udokumentowane w badaniach z zakresu UX i optymalizacji konwersji?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Według statystyk firmy Wpforms do najpopularniejszych powodów porzucenia formularza zamówienia należą:

  • obawy dotyczące bezpieczeństwa: 29%,
  • zbyt długi formularz: 27%,
  • reklamy lub próby dokonania dodatkowych zakupów: 11%,
  • nadmiar zbędnych pytań: 10%.

Statystyki:
https://wpforms.com/how-to-combat-order-form-abandonment-and-increase-your-sales/

🧠Badanie 2

Firma BrowseMedia postanowiła przetestować formularzu swojego klienta, którym był portal Braxted Park, która oferuje wynajem miejsca na organizację wesela.

  • Oryginalna wersja formularza na ich stronie posiadała aż 24 pola. Jak więc widzisz był to długi formularz.
  • W testowanej wersji przeorganizowano nieco formularz, a najważniejszą zmianą było skrócenie formularza do 9 pól.

🏆Jak się okazało, nowy formularz zyskał o 54% więcej przesłanych zapytań.

Badanie:
https://browsermedia.agency/blog/shorter-contact-form-increased-enquiries

🧠Badanie 3

Inne badanie firmy HubSpot potwierdza to założenie. Okazało się, że zmniejszenie liczby pól z 4 do 3 przynosi 50% poprawę wypełniania formularzy.

Badanie:
https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/6746/Which-Types-of-Form-Fields-Lower-Landing-Page-Conversions.aspx

👉 Dlaczego to działa?

➡️ Każde dodatkowe pole w formularzu wymaga od użytkownika więcej czasu i uwagi, co może prowadzić do zniechęcenia i porzucenia formularza. Użytkownicy są bardziej skłonni wypełnić formularz, jeśli jest prosty i szybki do ukończenia.

Długie formularze mogą budzić opór, zwłaszcza jeśli zawierają pola, które użytkownik może uznać za zbędne.