Badając temat formularzy na pewno przeczytasz opinie, że mniejsza liczba pól w formularzu zazwyczaj prowadzi do lepszych konwersji.
🧐 Ale czy jest to udokumentowane w badaniach z zakresu UX i optymalizacji konwersji?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Według statystyk firmy Wpforms do najpopularniejszych powodów porzucenia formularza zamówienia należą:
- obawy dotyczące bezpieczeństwa: 29%,
- zbyt długi formularz: 27%,
- reklamy lub próby dokonania dodatkowych zakupów: 11%,
- nadmiar zbędnych pytań: 10%.
Statystyki:
https://wpforms.com/how-to-combat-order-form-abandonment-and-increase-your-sales/
🧠Badanie 2
Firma BrowseMedia postanowiła przetestować formularzu swojego klienta, którym był portal Braxted Park, która oferuje wynajem miejsca na organizację wesela.
- Oryginalna wersja formularza na ich stronie posiadała aż 24 pola. Jak więc widzisz był to długi formularz.
- W testowanej wersji przeorganizowano nieco formularz, a najważniejszą zmianą było skrócenie formularza do 9 pól.
🏆Jak się okazało, nowy formularz zyskał o 54% więcej przesłanych zapytań.
Badanie:
https://browsermedia.agency/blog/shorter-contact-form-increased-enquiries
🧠Badanie 3
Inne badanie firmy HubSpot potwierdza to założenie. Okazało się, że zmniejszenie liczby pól z 4 do 3 przynosi 50% poprawę wypełniania formularzy.
👉 Dlaczego to działa?
➡️ Każde dodatkowe pole w formularzu wymaga od użytkownika więcej czasu i uwagi, co może prowadzić do zniechęcenia i porzucenia formularza. Użytkownicy są bardziej skłonni wypełnić formularz, jeśli jest prosty i szybki do ukończenia.
Długie formularze mogą budzić opór, zwłaszcza jeśli zawierają pola, które użytkownik może uznać za zbędne.
Czytaj poprzedni
Układ filtrów – na górze czy z boku?
Czytaj kolejny