Czy wyświetlanie zdjęć produktowych na urządzeniach mobilnych wpłynie na konwersję? Czy lepiej wybrać duże, dobrze widoczne kwadraty na stronie kategorii, a może lepiej wyświetlić nieco mniejsze prostokąty?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
👀Problem
Właśnie z tym problemem zmierzył się sklep GRENE, który przy pomocy zespołu VWO przeprowadził testy w tym zakresie. Pierwotnie produkty na stronie kategorii były w formie dużej karty.

Zamiast wielkich, zajmujących całą szerokość ekranu kafelków, wprowadzili bardziej kompaktowy układ. Zamiast dużego przycisku „Dodaj do koszyka” użyli sprytnej ikonki koszyka z czerwonym obramowaniem, która po kliknięciu zmieniła kolor na zielony.

🧠 Badania
🏆 Wyniki z testów (po 46 dniach testów):
- Wzrost współczynnika konwersji o 16,89% (z 36,81% do 43,03%)
- Zwiększenie liczby kliknięć w pola produktów o 15,50%
- 10% więcej kliknięć na stronę koszyka
- 10% więcej wizyt na stronie z podziękowaniami
👉 Dlaczego taki układ działa?
➡️ Kompaktowy układ produktów pozwala zobaczyć więcej opcji naraz bez przewijania. Klient widząc kilka produktów w jednym widoku łatwiej zapamiętuje i porównuje.
➡️ Użytkownicy mobilni mają krótsze „okno uwagi, czyli czas, przez który są gotowi aktywnie przeglądać treści. Kompaktowy układ maksymalizuje ilość informacji dostarczanych w jednym widoku.
➡️ Ponadto zmiana koloru ikony koszyka z czerwonego na zielony po kliknięciu zapewnia jasną informację zwrotną. Ten prosty sygnał potwierdza skuteczność działania użytkownika.
Czytaj poprzedni