Formularze to jedna z większych przeszkód w interfejsie. Dlatego ważne jest zadbanie o każdy detal. Mały szczegół może diametralnie zmienić sposób, w jaki użytkownicy postrzegają formularze.
Jednym z takich detali są etykiety w formie pytań, które zamiast wydawać polecenia, zachęcają do naturalnej i bardziej konwersacyjnej interakcji.
Ale czy wpływa to na konwersję? Zobaczmy co na to badania.⤵️
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Etykiety w formie pytań
Etykiety w formie pytań sprawiają, że interakcja między formularzem a użytkownikiem jest bardziej konwersacyjna i naturalna.
Zamiast suchych poleceń jak „Imię” lub „Adres”, pytania typu „Jak masz na imię?” lub „Gdzie mieszkasz?” wprowadzają dialog, który przypomina codzienną rozmowę.
Taka forma przekazu angażuje i ułatwia zrozumienie. Pytaniem sprawiasz, że proces decyzyjny zostaje uproszczony.

➡️ Na przykład pytanie „Ile masz lat?” lepiej komunikuje kontekst niż zwykła etykieta „Wiek”.
Użytkownicy czują się zaangażowani w proces, gdy system wydaje się zadawać im pytania w sposób, w jaki rozmawialiby z człowiekiem.
➡️ Zamiast suchej etykiety „Zawód”, spróbuj napisać to w formie pytania, na przykład „Jaki jest Twój zawód?”.
🧠 Czy na pewno tak jest? Zobacz badanie:
Potwierdzeniem skuteczności zamiany „sztywnych” etykiet na pytania konwersacyjne jest badanie, które wykazało 109% wzrost współczynnika konwersji po wprowadzeniu takiego podejścia.
Okazało się, że wszyscy użytkownicy, którzy zaczęli wypełniać formularz, uzupełnili wszystkie pola, w tym sześć opcjonalnych.

Adres dostawy –> Gdzie mamy wysłać zamówienie?
Data urodzenia –> Kiedy obchodzisz urodziny?
Ulubione gatunki filmowe –> Jakie filmy lubisz oglądać?
Wybór planu subskrypcji –> Który plan pasuje do Twoich potrzeb?
Taki styl motywuje do działania, jest bardziej przyjazny i ludzki.
Czytaj poprzedni