Testując konwersję, czasem mały szczegół może zadecydować o tym, czy użytkownik kliknie, czy zamknie stronę. Jednym z takich detali jest dopasowanie komunikatu do treści reklamy.

Czy dostosowanie tekstu, który wyświetla się w reklamie z tekstem, który widzi użytkownik na stronie, wpłynie na konwersję, czy nie ma to znaczenia?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 249 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

👀Co mówią badania?

Na to pytanie odpowie nam test firmy ConversionLab.

Główna hipoteza zakładała, że dopasowanie czasownika na stronie docelowej do tego, który użytkownik wpisał w wyszukiwarkę, może zwiększyć postrzeganą trafność oferty.


Przykład:

➡️ Jeśli użytkownik wyszukał „Projektuj e-maile zgodne z marką”, a trafił na stronę z nagłówkiem „Twórz e-maile zgodne z marką”, jego mózg odnotowywał subtelną różnicę, która mogła wpłynąć na jego decyzję.

Nawet tak mała zmiana mogła decydować o tym, czy użytkownik kliknie przycisk „Zarejestruj się”

🧠 Test

👉 Aby sprawdzić swoją hipotezę, ConversionLab wykorzystało dynamiczną zamianę tekstu, czyli dopasowanie treści na stronie do frazy, którą użytkownik wpisał w Google.

Porównano dwie wersje strony docelowej:

🔹 Wariant A – standardowy nagłówek, bez dynamicznej zamiany tekstu.
🔹 Wariant B – wersja z DTR, gdzie tekst był dopasowywany do zapytania użytkownika.

🏆 Wynik?

Test trwał 77 dni i objął 1274 odwiedzin. Wyniki mówiły same za siebie:

📈 Wariant B wygenerował 31,4% więcej konwersji – czyli więcej użytkowników zapisało się na wersję próbną.

🏆 Dlaczego tak się dzieje?

➡️ Użytkownik, który widzi dokładnie to, czego szukał, czuje, że trafił w odpowiednie miejsce.

➡️ Użytkownik już wie, czego szuka, a jeśli strona mówi dokładnie to samo, szansa na konwersje wzrasta.

Jak widzisz warto testować dynamiczne wzbogacanie treści, ponieważ tak jak we wstępie, stwierdzenie małe zmiany mogą prowadzić do dużych efektów jest w tym wypadku uzasadnione.