Czy lepiej wyświetlać w widoku mobilnym listę produktów z dużym zdjęciem w formie kwadratu, tym samym pokazując więcej detali, czy może lepiej zastosować mniejsze prostokąty mieszcząc w jednym widoku więcej produktów 


🧐 Z odpowiedzią przyjdzie test polskiego sklepu z częściami rolniczymi.

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

👉Dylemat

Listy produktów w widoku mobilnym możesz stworzyć na kilka sposobów. Popularne z nich to:


➡️ Kwadraty z dużymi zdjęciami.
Prezentują mniej produktów na ekranie, co zmusza użytkownika do większej liczby przewijania, aby zobaczyć więcej opcji. W zamian pozwalają skupić uwagę na detalach zdjęcia. ⤵️

➡️ Prostokąty z mniejszymi zdjęciami. Pozwalają wyświetlić więcej produktów naraz, co może być korzystne dla użytkowników, którzy preferują szybkie przeglądanie wielu opcji w krótkim czasie. ⤵️

🧠Co mówią badania?

Okazuje się, że ten dylemat przetestował polski e-commerce Grene, oferujący części rolnicze.

➡️ Pierwotnie sklep wyświetlał produkty w formie dużego kwadratu. Jednak twórcy uznali, że zajmują one zbyt wiele miejsca ekranu, przez co użytkownicy muszą scrollować chcąc obejrzeć więcej asortymentu.


🧠 Dlatego w alternatywnej wersji stworzono widok poziomy, pomniejszając kartę produktu oraz zdjęcia. Pozwoliło to zmieścić więcej produktów w jednym widoku.


🧐 Ponadto wprowadzono drugą zmienną, a dotyczyła ona przycisku “Dodaj do koszyka”, który został zastąpiony czerwoną ikoną, która po kliknięciu zmienia kolor na zielony, dając jasny sygnał, że produkt został dodany do koszyka.

🏆 Wynik:
Ponadto o 10% wzrosła liczby przejść na stronę koszyka oraz o 10% wzrosło wyświetlenie strony z podziękowaniem czyli ukończenie transakcji

Wygrała testowana wersja z mniejszą miniaturką produktu. Zmiany przyniosły wzrost konwersji o 17% względem wersji oryginalnej. Wzrosła też liczba kliknięć w produkty: +15,50%. 

Badanie: https://vwo.com/success-stories/grene

👉Dlaczego to działa?

Widoczność wielu produktów jednocześnie jest wygodna, jeśli użytkownik chce szybko przeglądać i porównywać produkty. Prostokąty z mniejszymi zdjęciami pozwalają wyświetlić więcej produktów naraz.

👉Czy to zadziała zawsze?

W przypadku produktów, których wygląd ma kluczowe znaczenie, większe zdjęcia w formie kwadratów mogą być lepszym rozwiązaniem, np. sklep z ubraniami. Dają lepszy podgląd na detale produktu, co może zwiększać zaangażowanie użytkownika.