Wdrożenie funkcji porównywania produktów w sklepie pozwala klientom podejmować bardziej świadome decyzje. 

Funkcja ta może zmniejszyć zmęczenie decyzyjne, poprawić wrażenia z zakupów i potencjalnie zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu. 

🧐 Czy są na to jakieś dowody? A może jest odwrotnie i porównanie produktu zmniejszy pewność co do zakupu?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

W trakcie badań nad optymalizacją konwersji w sklepie Hyperice oferującym produktu wellness, testerzy odkryli, że użytkownicy mobilni mieli trudności z rozróżnieniem różnych modeli produktu.

W oparciu o te obserwacje testerzy założyli hipotezę, że wprowadzenie funkcji umożliwiającą łatwe porównanie modeli mogłoby zmniejszyć to zamieszanie i tym samym zwiększyć współczynnik konwersji.

  • 🏆Okazało się, że mieli rację, ponieważ odnotowano wzrost wskaźnika konwersji o 6,2%.

Badanie:
https://splitbase.com/case-studies/hyperice

👉Dlaczego to działa?

➡️ Według Baymard możliwość porównywania produktów pomaga wyeliminować wątpliwości i zapewnia klientów, że podejmują właściwą decyzję, co może zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków.

https://baymard.com/blog/user-friendly-comparison-tools

➡️ Klienci zawsze będą porównywać ceny – to naturalna część procesu zakupowego. 

➡️ Po zdecydowaniu się na konkretny produkt, zazwyczaj otwierają wiele zakładek, aby porównać oferty w różnych sklepach internetowych. 

➡️ Jednak zanim to zrobią, porównują produkty w ramach jednej kategorii. Na przykład, zestawiają jeden blender z określonymi funkcjami z innym blenderem oferującym inne możliwości, aby upewnić się, że wybierają najlepszą opcję.

➡️ Jeśli w Twoim sklepie zabraknie funkcji porównania, mogą zacząć czytać o produkcie na innych stronach, co w efekcie może przełożyć się na utratę klienta.