Wdrożenie funkcji porównywania produktów w sklepie pozwala klientom podejmować bardziej świadome decyzje.
Funkcja ta może zmniejszyć zmęczenie decyzyjne, poprawić wrażenia z zakupów i potencjalnie zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu.
🧐 Czy są na to jakieś dowody? A może jest odwrotnie i porównanie produktu zmniejszy pewność co do zakupu?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
W trakcie badań nad optymalizacją konwersji w sklepie Hyperice oferującym produktu wellness, testerzy odkryli, że użytkownicy mobilni mieli trudności z rozróżnieniem różnych modeli produktu.
W oparciu o te obserwacje testerzy założyli hipotezę, że wprowadzenie funkcji umożliwiającą łatwe porównanie modeli mogłoby zmniejszyć to zamieszanie i tym samym zwiększyć współczynnik konwersji.
- 🏆Okazało się, że mieli rację, ponieważ odnotowano wzrost wskaźnika konwersji o 6,2%.
Badanie:
https://splitbase.com/case-studies/hyperice
👉Dlaczego to działa?
➡️ Według Baymard możliwość porównywania produktów pomaga wyeliminować wątpliwości i zapewnia klientów, że podejmują właściwą decyzję, co może zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków.
https://baymard.com/blog/user-friendly-comparison-tools
➡️ Klienci zawsze będą porównywać ceny – to naturalna część procesu zakupowego.
➡️ Po zdecydowaniu się na konkretny produkt, zazwyczaj otwierają wiele zakładek, aby porównać oferty w różnych sklepach internetowych.
➡️ Jednak zanim to zrobią, porównują produkty w ramach jednej kategorii. Na przykład, zestawiają jeden blender z określonymi funkcjami z innym blenderem oferującym inne możliwości, aby upewnić się, że wybierają najlepszą opcję.
➡️ Jeśli w Twoim sklepie zabraknie funkcji porównania, mogą zacząć czytać o produkcie na innych stronach, co w efekcie może przełożyć się na utratę klienta.
Czytaj poprzedni
Czy pole do wyboru ilości sztuk na stronie produktu jest potrzebne?
Czytaj kolejny