Koszty wysyłki są jednym z najczęstszych powodów porzucania koszyków zakupowych. Gdy użytkownicy widzą, że wysyłka jest bezpłatna, postrzegają całą ofertę jako bardziej atrakcyjną i są bardziej skłonni do dokonania zakupu.

🧐 Czy potwierdzają to badania?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

Według Baymard Institute, około 50% użytkowników porzuca koszyk, gdy napotka nieoczekiwane koszty wysyłki. Darmowa wysyłka może zmniejszyć ten problem i zwiększyć szanse na finalizację zakupu.

🧠Badanie

W badaniu przeprowadzonym przez GrowtRock przetestowano dodanie informacji o bezpłatnej wysyłce zaraz pod przyciskiem “Dodaj do koszyka” na stronie produktu w sklepie meblowym.

🏆Wyniki były imponujące! Odnotowano 19% wzrost zamówień.

Należy tutaj zaznaczyć, że w pierwotnej wersji informacja o wysyłce była już widoczna, jednak na górnym pasku, w postaci małego bannera. Ale jak twierdzą twórcy, klienci mogli nie zwracać na niego uwagi z powodu tzw. ślepoty bannerowej.

Badanie:
https://growthrock.co/ecommerce-free-shipping-case-study

🧠Badanie 2

W kolejnym teście, tym razem był to sklep z suplementami diety, również dodano identyczną informację pod przyciskiem “Dodaj do koszyka”. Jednak tym razem w sklepie nigdzie nie było żadnej innej informacji o bezpłatnej wysyłce, jak miało to miejsce w teście wyżej.

Tutaj jednak nie odnotowano żadnych zmian i konwersja pozostała na stałym poziomie.

Jak twierdzą twórcy być może wpływ na to ma znacznie niższa cena niż w przypadku mebli, więc możliwe, że w tamtym przykładzie obawy dotyczące wysokich kosztów wysyłki mebli były istotnym problemem, który ten tekst pomógł złagodzić.

🧠Badanie 3

Następny test przeprowadzony przez GoinFlow w sklepie TrailCam Pro spowodował 20% wzrost sprzedaży po dodaniu do górnej belki sklepu informacji o bezpłatnej wysyłce i zwrotach.

Badanie:
https://www.goinflow.com/blog/ecommerce-free-shipping

🧠Badanie 4

Kolejne badanie przeprowadzono w sklepie Showpo.
W teście stworzono dwie wersje:

  • Opcja A – dodano statyczny pasek informujący o darmowej wysyłce.
  • Opcja B – w drugiej  testowanej opcji dodano małe, wyskakujące okienko – pojawiające się w momencie dodania do koszyka. 

W tych dwóch przypadkach nie była to tylko informacja o darmowej wysyłce, ale także pasek pokazywał brakującą kwotę do uzyskania tej opcji. 

🏆 Zwycięzcą testów okazała się wersja A bez wyskakującego okienka która przyciągnęła więcej odwiedzających i zwiększyła sprzedaż dodatkową.

Kampania trwała 44 dni i przyniosła dodatkowy przychód w wysokości 22 080 USD, co oznacza wzrost o 6,09% w porównaniu do wersji kontrolnej.

Wersja B, zawierająca wyskakujące okienko nie przyniosła dużych zmian.

Badanie:
https://vwo.com/success-stories/showpo

🧠Badanie 5

Firma FluidGrowers zauważyła, że klienci opuszczali stronę koszyka z powodu niejasnych informacji o kosztach wysyłki.

Aby poprawić sytuację, wprowadzili trzy zmiany:

  • Dodali informacyjny u góry strony, informujący o bezpłatnej wysyłce przy zamówieniach powyżej 150 AUD.
  • Umieścili informacje o kosztach wysyłki w pasku bocznym.
  • Dodali komunikat „Wydaj x $ więcej, aby otrzymać bezpłatną wysyłkę” nad koszykiem.

🏆 Wyniki:

  • Średnia wartość zamówienia wzrosła o 26%, z 110 do 139 dolarów.
  • Współczynnik konwersji zwiększył się o 39%.

Należy zauważyć, że prawdopodobnie wzrost średniej wartości zamówienia wynikał z komunikatu „Wydaj więcej”.

🧠Dlaczego to działa?

Przede wszystkim odpowiada na obiekcje klientów:

  • Czy będzie trzeba zapłacić za przesyłkę?
  • Ile kosztuje przesyłka lub zwrot?
  • Czy mogę zwrócić produkt, jeśli mi się nie spodoba?