Koszty wysyłki są jednym z najczęstszych powodów porzucania koszyków zakupowych. Gdy użytkownicy widzą, że wysyłka jest bezpłatna, postrzegają całą ofertę jako bardziej atrakcyjną i są bardziej skłonni do dokonania zakupu.
🧐 Czy potwierdzają to badania?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
Według Baymard Institute, około 50% użytkowników porzuca koszyk, gdy napotka nieoczekiwane koszty wysyłki. Darmowa wysyłka może zmniejszyć ten problem i zwiększyć szanse na finalizację zakupu.
🧠Badanie
W badaniu przeprowadzonym przez GrowtRock przetestowano dodanie informacji o bezpłatnej wysyłce zaraz pod przyciskiem “Dodaj do koszyka” na stronie produktu w sklepie meblowym.
🏆Wyniki były imponujące! Odnotowano 19% wzrost zamówień.
Należy tutaj zaznaczyć, że w pierwotnej wersji informacja o wysyłce była już widoczna, jednak na górnym pasku, w postaci małego bannera. Ale jak twierdzą twórcy, klienci mogli nie zwracać na niego uwagi z powodu tzw. ślepoty bannerowej.
Badanie:
https://growthrock.co/ecommerce-free-shipping-case-study
🧠Badanie 2
W kolejnym teście, tym razem był to sklep z suplementami diety, również dodano identyczną informację pod przyciskiem “Dodaj do koszyka”. Jednak tym razem w sklepie nigdzie nie było żadnej innej informacji o bezpłatnej wysyłce, jak miało to miejsce w teście wyżej.
Tutaj jednak nie odnotowano żadnych zmian i konwersja pozostała na stałym poziomie.
Jak twierdzą twórcy być może wpływ na to ma znacznie niższa cena niż w przypadku mebli, więc możliwe, że w tamtym przykładzie obawy dotyczące wysokich kosztów wysyłki mebli były istotnym problemem, który ten tekst pomógł złagodzić.
🧠Badanie 3
Następny test przeprowadzony przez GoinFlow w sklepie TrailCam Pro spowodował 20% wzrost sprzedaży po dodaniu do górnej belki sklepu informacji o bezpłatnej wysyłce i zwrotach.
Badanie:
https://www.goinflow.com/blog/ecommerce-free-shipping
🧠Badanie 4
Kolejne badanie przeprowadzono w sklepie Showpo.
W teście stworzono dwie wersje:
- Opcja A – dodano statyczny pasek informujący o darmowej wysyłce.
- Opcja B – w drugiej testowanej opcji dodano małe, wyskakujące okienko – pojawiające się w momencie dodania do koszyka.
W tych dwóch przypadkach nie była to tylko informacja o darmowej wysyłce, ale także pasek pokazywał brakującą kwotę do uzyskania tej opcji.
🏆 Zwycięzcą testów okazała się wersja A bez wyskakującego okienka która przyciągnęła więcej odwiedzających i zwiększyła sprzedaż dodatkową.
Kampania trwała 44 dni i przyniosła dodatkowy przychód w wysokości 22 080 USD, co oznacza wzrost o 6,09% w porównaniu do wersji kontrolnej.
Wersja B, zawierająca wyskakujące okienko nie przyniosła dużych zmian.
Badanie:
https://vwo.com/success-stories/showpo
🧠Badanie 5
Firma FluidGrowers zauważyła, że klienci opuszczali stronę koszyka z powodu niejasnych informacji o kosztach wysyłki.
Aby poprawić sytuację, wprowadzili trzy zmiany:
- Dodali informacyjny u góry strony, informujący o bezpłatnej wysyłce przy zamówieniach powyżej 150 AUD.
- Umieścili informacje o kosztach wysyłki w pasku bocznym.
- Dodali komunikat „Wydaj x $ więcej, aby otrzymać bezpłatną wysyłkę” nad koszykiem.
🏆 Wyniki:
- Średnia wartość zamówienia wzrosła o 26%, z 110 do 139 dolarów.
- Współczynnik konwersji zwiększył się o 39%.
Należy zauważyć, że prawdopodobnie wzrost średniej wartości zamówienia wynikał z komunikatu „Wydaj więcej”.
🧠Dlaczego to działa?
Przede wszystkim odpowiada na obiekcje klientów:
- Czy będzie trzeba zapłacić za przesyłkę?
- Ile kosztuje przesyłka lub zwrot?
- Czy mogę zwrócić produkt, jeśli mi się nie spodoba?
Czytaj poprzedni
Co lepsze, jaki nagłówek podczas rejestracji w sklepie: „Nie masz konta?” czy „Nowy klient”?
Czytaj kolejny