Długie bloki tekstowe – nikt ich nie lubi. Utrudniają czytanie i zrozumienie tekstu.
Dużo mówi się by teksty, zwłaszcza opisy produktów były zorganizowane, przejrzyste i łatwe do przyswojenia.
🧐 Ale czy takie opisy produktów mają pozytywny wpływ na decyzje zakupowe klientów?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Dr. Squatch to szybko rozwijająca się marka DTC, która sprzedaje produkty do pielęgnacji osobistej, takie jak mydła i dezodoranty dla mężczyzn.
Jednym z celów testów miało być zwiększenie współczynnika konwersji, średniej wartości zamówienia. Testerzy analizując statystyki oraz ankiety zwrócili uwagę, że główny produkt jakim jest mydło często zostaje kupione w ilości kilku sztuk od razu.
💲 Wszak mydło nie należy do drogich produktów.
💡 Wyszli zatem z założenia, żeby na stronie produktu nie sugerować klientom zakupu tylko jednej sztuki ustawiając domyślną wartość na 1 (pierwotna wersja nie posiadała pola do wyboru ilości sztuk). W efekcie klienci musieli klikać „Dodaj do koszyka” kilka razy, aby kupić kilka sztuk.
W testowanej wersji twórcy dodali pola do wyboru ilości sztuk oraz zmienili domyślną wartość zaznaczoną na 2 sztuki zgodnie z historią zamówień i ankietami, gdzie klienci chcą kupować od razu więcej sztuk.
Jaki był efekt?
- 🏆 Zmiana doprowadził do wzrostu przychodów na użytkownika o 54%!
Badanie:
https://splitbase.com/case-studies/dr-squatch
👉Dlaczego to działa?
➡️ Brak pola do wyboru ilości na stronie produktu mógł zniechęcać użytkowników do rozważenia zakupu większej liczby batonów jednocześnie.
➡️ Prawdopodobnie prowadziło to do obniżenia średniej wartości zamówienia, ponieważ klienci nie widzieli możliwości zakupu większych ilości na raz.
Czytaj poprzedni
Czy przejrzystość (punktory, wyróżnienia) w opisie produktu zwiększy konwersję?
Czytaj kolejny