Długie bloki tekstowe – nikt ich nie lubi. Utrudniają czytanie i zrozumienie tekstu. 

Dużo mówi się by teksty, zwłaszcza opisy produktów były zorganizowane, przejrzyste i łatwe do przyswojenia.

🧐 Ale czy takie opisy produktów mają pozytywny wpływ na decyzje zakupowe klientów?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Dr. Squatch to szybko rozwijająca się marka DTC, która sprzedaje produkty do pielęgnacji osobistej, takie jak mydła i dezodoranty dla mężczyzn.

Jednym z celów testów miało być zwiększenie współczynnika konwersji, średniej wartości zamówienia. Testerzy analizując statystyki oraz ankiety zwrócili uwagę, że główny produkt jakim jest mydło często zostaje kupione w ilości kilku sztuk od razu.

💲 Wszak mydło nie należy do drogich produktów.

💡 Wyszli zatem z założenia, żeby na stronie produktu nie sugerować klientom zakupu tylko jednej sztuki ustawiając domyślną wartość na 1 (pierwotna wersja nie posiadała pola do wyboru ilości sztuk). W efekcie klienci musieli klikać „Dodaj do koszyka” kilka razy, aby kupić kilka sztuk.

W testowanej wersji twórcy dodali pola do wyboru ilości sztuk oraz zmienili domyślną wartość zaznaczoną na 2 sztuki zgodnie z historią zamówień i ankietami, gdzie klienci chcą kupować od razu więcej sztuk.

Jaki był efekt?

  • 🏆 Zmiana doprowadził do wzrostu przychodów na użytkownika o 54%!

Badanie:
https://splitbase.com/case-studies/dr-squatch

👉Dlaczego to działa?

➡️ Brak pola do wyboru ilości na stronie produktu mógł zniechęcać użytkowników do rozważenia zakupu większej liczby batonów jednocześnie. 

➡️ Prawdopodobnie prowadziło to do obniżenia średniej wartości zamówienia, ponieważ klienci nie widzieli możliwości zakupu większych ilości na raz.