W tym przykładzie pokażę Ci kilka prostych trików na sekcję hero, które według testów A/B zwiększyły współczynnik konwersji o 25–55%.

Twórcy tego testu wyszli z założenia, że usunięcie nadmiaru treści i elementów z sekcji hero może poprawić wyrazistość przekazu. Ma to pomóc użytkownikom szybciej znaleźć to, czego szukają.

🧐 Czy mają rację?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Usunięto więc nieco treści z nagłówka i opisu oraz opis przy formularzu. Jak twierdzą twórcy po tej zmianie, formularz stał się o wiele lepiej widoczny, treść nie odciąga już tak uwagi.

Ponadto celem usunięcia nadmiaru tekstu ma być wyświetlanie formularza „powyżej linii zagięcia” na urządzeniach mobilnych.

Ale czy przyniosło to korzyści?

Odchudzoną wersję formularza i tekstu obok przetestowano za pomocą 3 testów na różnych stronach. Oto wyniki:

  • Test 1 – Wzrost konwersji o 45,87% 
  • Test 2 – Wzrost konwersji o 22,35%
  • Test 3 – Wzrost konwersji o 46,86

Badanie:
https://carrot.com/blog/hero-section-conversion-test/

👉Dlaczego to działa?

➡️ Przed zmianą treść na urządzeniach mobilnych zajmowała niemal całą sekcję hero, żeby dostać się do formularza trzeba scrollować w dół. Formularz nie był widoczny od razu.

➡️ Warto więc zwrócić uwagę czy w widoku mobilnym formularz jest choć trochę widoczny powyżej linii zgięcia.

➡️ W tym wypadku ma zastosowanie stare projektowe powiedzenie “mniej znaczy więcej”. Im mniej elementów konkurujących o uwagę użytkownika, tym większa szansa, że skupi się on na najważniejszym wezwaniu do działania.

➡️ Często w sekcji hero zobaczysz na pierwszym miejscu duże grafiki, zdjęcia, które na urządzeniu mobilnym wyświetlają się jako pierwsze, tym samym spychając w dół ważne elementy konwersji jak przyciski czy formularze.

➡️ Dlatego nie pozwól, by użytkownicy musieli dużo scrollować, aby dotrzeć do istotnych treści.