Przekonanie konsumentów, że kupują więcej, niż jest w rzeczywistości, to niezawodny sposób na zwiększenie sprzedaży, np. grube pokrywki na pudełku lodów czy większe opakowanie niż zawartość.
🤔 A co do tego ma nasycenie kolorów na produkcie?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Badanie 1
Badania pokazują, że nasycenie kolorów może wpływać na postrzeganie rozmiaru produktu.
W jednym z eksperymentów przeprowadzonych przez Henrik Hagtvedt i Adama Brasela, uczestnicy oceniali bardziej nasycone kolory jako większe w porównaniu z mniej nasyconymi. Badanie wykazało, że im bardziej nasycony kolor, tym większy wydaje się produkt.
Badanie:
https://www.discovermagazine.com/mind/size-and-color-saturation-a-perceptual-connection
Zastosowanie tej wiedzy może być szczególnie korzystne w marketingu i projektowaniu opakowań. Firmy mogą używać bardziej nasyconych kolorów, aby produkty wydawały się większe, co może wpływać na decyzje zakupowe klientów.
🧠Badania: czy wpływa to na konwersję?
➡️ Przyjmy się z badaniu, które przeprowadziło Carroll School of Management przy Boston College, gdzie grupie osób pokazano sklep internetowy, a w nim dwa laptopy o identycznych parametrach.
➡️ Jedyną rzeczą, która różniła oba laptopy, był kolor: jeden był jasnoczerwony, drugi był również czerwony, ale bardziej stonowany.
➡️ Testowane osoby stwierdzili, że ten z nasyconymi kolorami posiada większą średnicę ekranu w porównaniu z mniej nasyconym czerwonym laptopem.
➡️ Co więcej, dalsze badanie wykazało, że wpływ nasycenia kolorów na rozmiar produktu wpływa na gotowość kupujących do płacenia: badani stwierdzili,, że zapłacą więcej za produkty, które postrzegali jako większe, nawet jeśli rzeczywiste rozmiary produktów były identyczne.
➡️ Kolejne badanie opublikowane w Journal of Consumer Research wykazało, że produkty o bardziej nasyconych kolorach są postrzegane jako większe.
➡️ Dodatkowo ankietowani byli skłonni zapłacić o 18,5% więcej za walizkę w bardziej nasyconym kolorze, co sugeruje, że kolor ma znaczący wpływ na postrzeganą wartość produktu.
—-
Hagtvedt, H. i Brasel, SA (2017). Nasycenie kolorów zwiększa postrzeganą wielkość produktu. Journal of Consumer Research, ucx039.
Walker, P., Francis, BJ i Walker, L. (2010). Iluzja jasności i wagi. Psychologia eksperymentalna.
Mahnke, FH (1996). Kolor, środowisko i reakcja człowieka: interdyscyplinarne rozumienie koloru i jego zastosowanie jako korzystnego elementu w projektowaniu środowiska architektonicznego.
🎨Kiedy mniejsze nasycenie?
Produkty premium często wykorzystują kolory o niższym nasyceniu, które mogą być postrzegane jako bardziej eleganckie i luksusowe. Na przykład, delikatne, stonowane kolory mogą kojarzyć się z wyrafinowaniem i prestiżem.
🎨Kiedy większe nasycenie?
Kolory o wysokim nasyceniu mogą przyciągać uwagę konsumentów, co jest korzystne gdy produkt musi wyróżniać się na półce w tłumie innych.
Obiekty o wyższym nasyceniu kolorów przyciągają więcej uwagi, co oznacza, że ludzie spędzają więcej czasu na ich oglądaniu i częściej je zapamiętują.
Działa to szczególnie dobrze w kontekście reklamowym i sprzedażowym, gdzie przyciągnięcie uwagi konsumenta jest kluczowe dla skuteczności przekazu.
Czytaj poprzedni
Czy lepiej jeśli produkt ma ocenę 5.0 czy 4.3 gwiazdek?⭐
Czytaj kolejny