W tym wpisie odpowiemy na pytanie czy wykorzystanie pustej przestrzeni w projekcie może wpłynąć na wskaźniki konwersji? Wszak tyle się mówi w branży projektowania o stosowaniu oddechu w projekcie czyli pustych przestrzeniach.

Ale czy ich skuteczność potwierdzają badania?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Co mówią badania?

W badaniu przeprowadzonym przez Juliego Sevilla i Claudię Townsend opublikowanym w „Journal of Marketing Research”, stwierdzono, że produkty prezentowane z większą ilością pustej przestrzeni między nimi były postrzegane jako bardziej wartościowe i estetyczne, co przełożyło się na wzrost sprzedaży o 9%​.

Kolejne badanie firmy VWO wykazało, że firma Open Mile zanotowała wzrost konwersji o 232% po dodaniu pustej przestrzeni wokół przycisków wezwania do działania (CTA).

Studium przypadku ASOS wykazało, że uproszczenie obrazów produktów i skuteczne wykorzystanie pustej przestrzeni poprawiło wskaźnik konwersji.

✅ Dlaczego to działa?

Wykorzystanie pustej przestrzeni nie dotyczy tylko estetyki; zmniejsza ono również obciążenie poznawcze, ułatwiając klientom przetwarzanie informacji i podejmowanie decyzji zakupowych.