Według wielu badań sekcja z opiniami znacząco wpływa na zaufanie do produktu.
Niestety około 90% ludzi zakłada, że opinie przedstawiane w komunikatach marketingowych są „zmyślone”. Oznacza to, że większość konsumentów podchodzi sceptycznie do opinii widocznych na stronach docelowych.
🧐 Jak temu zaradzić i zwiększyć zaufanie do sekcji z referencjami?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Kluczem jest udowodnienie, że opinie pochodzą od prawdziwych ludzi. Najlepiej jeśli są to celebryci lub znane osoby w branży.
Zaufanie trudno jest zbudować, jeśli opinia pochodzi od „zwykłego Kowalskiego”, którego istnienie może być wątpliwe.
Jednak istnieje jeden istotny wyjątek: siła obrazu.
Przykładem jest to, co osiągnęła firma 37signals, umieszczając na stronie głównej duże zdjęcie klienta wraz z jego referencją.
- 🏆 W testowanej wersji, po dodaniu zdjęcia klienta obok oferty sprzedaż zwiększyła się o 102%!
Badania:
https://signalvnoise.com/posts/2991-behind-the-scenes-ab-testing-part-3-final
Istnieją pewne dowody wskazujące, że to może być prawdą w szerszym kontekście. Badania opublikowane w Psychonomic Bulletin & Review pokazują, że ludzie są bardziej skłonni uwierzyć w dane twierdzenie, jeśli jest ono poparte zdjęciem.
🧑🦰 Wydaje się, że zdjęcia klientów wzmacniają wrażenie autentyczności recenzji, sprawiając, że użytkownicy są bardziej przekonani, że opinia nie jest sfałszowana (zakładając, że osoba na zdjęciu nie wygląda jak opłacony model)..
Badanie:
https://link.springer.com/article/10.3758/s13423-012-0292-0
Czytaj poprzedni
Proste menu na widoku czy wielopoziomowe?
Czytaj kolejny