Umieszczenie logo partnerów lub znanych klientów pomaga zwiększyć zaufanie do Twojej ofert. Wszak kto nie chce produktu, z którego korzystają znane firmy.
Dlatego na wielu landing page’ach czy formularzach spotkasz logo firm z dopiskiem typu: “Zaufali nam…”
🧐 Ale czy takie zewnętrzne odnośniki nie odciągają uwagi? Czy warto je tworzyć w kolorze, a może lepiej nieco stonować barwy partnerów?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Przetestowała to firma tworząca WorkZone czyli narzędzie do zarządzania projektami.
W formularzu gdzie klient prosił o dostęp do wersji demo umieszczono logo znanych firm, które korzystają z narzędzia.
- W oryginalnej wersji kolory w logo były niezmienione, zgodne z brandingiem danej firmy.
- W testowanej wersji usunięto nasycenie i stworzono czarno białe odpowiedniki.
Twórca narzędzi twierdził, że kolorowe logo w referencjach klientów przyćmiewają formularz i rozpraszają odwiedzających. Czy miał rację?
- 🏆Tak, ponieważ alternatywna wersja podniosła liczbę przesłanych formularzy aż o 34%!
Badanie:
https://vwo.com/success-stories/workzone
👉Dlaczego to działało?
➡️ Logo zazwyczaj posiada jaskrawe kolory, które jako pierwsze przyciągają uwagę. W efekcie czego użytkownicy chętniej klikają w takie logo niż w szare pole formularza. A to powoduje przekierowanie ich na stronę partnera.
➡️ Przy wypełnianiu formularza skupienie musi być maksymalne, by nie popełnić wielu błędów, które mogą spowodować niechęć do formularza. Dlatego w okolicy formularzy nie zaleca się umieszczania odciągających uwagę elementów.
Czytaj poprzedni
Etykieta przycisku CTA – liczba mnoga czy pojedyncza?
Czytaj kolejny