Umieszczenie logo partnerów lub znanych klientów pomaga zwiększyć zaufanie do Twojej ofert. Wszak kto nie chce produktu, z którego korzystają znane firmy.

Dlatego na wielu landing page’ach czy formularzach spotkasz logo firm z dopiskiem typu: “Zaufali nam…”

🧐 Ale czy takie zewnętrzne odnośniki nie odciągają uwagi? Czy warto je tworzyć w kolorze, a może lepiej nieco stonować barwy partnerów?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Przetestowała to firma tworząca WorkZone czyli narzędzie do zarządzania projektami.

W formularzu gdzie klient prosił o dostęp do wersji demo umieszczono logo znanych firm, które korzystają z narzędzia.

  • W oryginalnej wersji kolory w logo były niezmienione, zgodne z brandingiem danej firmy.
  • W testowanej wersji usunięto nasycenie i stworzono czarno białe odpowiedniki.

Twórca narzędzi twierdził, że kolorowe logo w referencjach klientów przyćmiewają formularz i rozpraszają odwiedzających. Czy miał rację?

  • 🏆Tak, ponieważ alternatywna wersja podniosła liczbę przesłanych formularzy aż o 34%!

Badanie:
https://vwo.com/success-stories/workzone

👉Dlaczego to działało?

➡️ Logo zazwyczaj posiada jaskrawe kolory, które jako pierwsze przyciągają uwagę. W efekcie czego użytkownicy chętniej klikają w takie logo niż w szare pole formularza. A to powoduje przekierowanie ich na stronę partnera.

➡️ Przy wypełnianiu formularza skupienie musi być maksymalne, by nie popełnić wielu błędów, które mogą spowodować niechęć do formularza. Dlatego w okolicy formularzy nie zaleca się umieszczania odciągających uwagę elementów.