Filtry często giną w gąszczu dostępnych opcji, przez co użytkownicy mogą nie zdawać sobie sprawy z ich istnienia. Listy filtrów bywają długie i mogą przytłaczać, zwłaszcza gdy oferują wiele parametrów.

🧐 W związku z tym, czy warto pokazać najważniejsze odmiany na widoku? Co na to testy?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Jak twierdzi firma Abtestcases, w przeprowadzonym teście, gdzie testowano wyświetlenie filtrów na widoku, zamiast ukrywać je za opcją “Filtry” spowodowało 19% wzrost kliknięć w filtry.

Badanie:
https://www.abtestcases.com/testcases/displaying-most-popular-filter-options-on-mobile

👉Dlaczego to działa?

➡️ Osoby nieobeznane z daną kategorią produktów mogą nie wiedzieć, które cechy są kluczowe, co utrudnia efektywne korzystanie z filtrów.

➡️ Duża część osób może nawet nie rozwinąć widgetu z filtrami. Na przykład, nie każdy rozpozna, że „barwa zimna” to opcja warta rozważenia przy zakupie żarówki led.

➡️ Dlatego kluczowe filtry powinny być wyeksponowane na widoku, by ułatwić użytkownikom dokonywanie lepszych wyborów.