Sortowanie to mały detal w sklepie. Zazwyczaj zobaczysz domyślnie ustawienie tego parametru na opcji typu “Najlepszy wynik”, “Najbardziej trafne”.
Czy jest to dobry wybór? A może zmiana na “Najtańsze” będzie lepsza?
🧐 Sprawdźmy to.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Badanie w firmie Dell testowano różne ustawienia metod sortowania na stronie kategorii.
- Domyślnie opcja była ustawiona na “Najlepsze wyniki”.
- W testowanej opcji zmieniona na “Najniższa cena”.
🏆 W wyniku tego testu zaobserwowano wzrost konwersji o 7%, a przychód na wizytę zwiększył się o 15%.
Jednak co ciekawe, zaangażowanie użytkowników w zmianę sposobu sortowania zmniejszyło się aż o 70% – wcześniej odwiedzający często sami przełączali domyślną metodę sortowania z opcji „najniższa cena” na inną.
Badanie:
https://www.slideshare.net/slideshow/vab-dwivedi-real-world-ecommerce-and-customer-experience-optimization-practices-from-dellcom/68962726#100
👉Dlaczego to działa?
➡️ “Najlepsze wyniki” lub “Trafność” mogą nie być zrozumiałe dla klienta. Wszak każdy szuka czego innego i tego typu ustawienie niekoniecznie sprawi, że algorytm sklepu dobierze najlepiej dopasowany pod klienta wynik.
➡️ Niższa cena wydaje się dobrym ustawieniem w oczach klienta, ponieważ najpierw może zobaczyć najtańsze propozycje. Cena jest często wyznacznikiem zakupów.
👉Podsumowanie:
Wybór między sortowaniem wyników według „Najlepszego wyniku” a „Najniższej ceny” zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć oraz preferencji użytkowników. Oba podejścia mają swoje zalety i mogą być bardziej odpowiednie w różnych kontekstach:
Najlepszy wynik:
- Kiedy wybrać: To sortowanie jest korzystne, gdy chcesz pokazać użytkownikom opcje o najwyższej jakości, najlepszych recenzjach lub najbardziej odpowiednie dla ich potrzeb. To może być istotne w przypadkach, gdy jakość produktu lub usługi jest kluczowa, np. przy zakupie sprzętu technologicznego, rezerwacji hotelu, lub wyborze usługi z wieloma zmiennymi.
- Zalety: Użytkownicy są bardziej skłonni znaleźć oferty, które najlepiej spełniają ich wymagania, co może prowadzić do większego zadowolenia i niższego wskaźnika zwrotów.
Najniższa cena:
- Kiedy wybrać: To sortowanie jest idealne dla użytkowników, którzy są szczególnie wrażliwi na cenę lub mają ograniczony budżet. Jest powszechnie stosowane w branżach, gdzie cena jest decydującym czynnikiem, jak np. przy zakupie biletów lotniczych, elektroniki czy codziennych produktów.
- Zalety: Użytkownicy mogą szybko znaleźć najtańsze opcje, co może prowadzić do większej liczby transakcji, zwłaszcza w sytuacjach, gdy cena jest głównym czynnikiem decyzyjnym.
Czytaj poprzedni
Czy warto pokazać na widoku najważniejsze filtry?
Czytaj kolejny