Jak powinna wyglądać wyszukiwarka? Czy ikona lupy jest odpowiednia? A może lepiej zastosować widoczny pasek wyszukiwania? Czy można zrezygnować z wyszukiwarki na samej górze?
🧐 Co mówią badania?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Pierwszy test przeprowadzony przez Convertica polegał na przedstawieniu dwóch wersji strony zarówno na desktopie jak i w widoku mobilnym.
Pierwsza wersja posiadała na samej górze pasek wyszukiwania, w drugiej wersji usunięto ten pasek.
Testerzy wyszli z założenia, że pasek wyszukiwania pomoże szybciej odnaleźć produkty, a to końcowo wpłynie na sprzedaż.
- 🏆 Okazało się, że wersja z wyszukiwarką na górze spowodowała wzrost współczynnika realizacji zamówień o 71,9% na komputerach stacjonarnych i wzrost przychodów na odwiedzającego o 67,8% na komputerach stacjonarnych.
Nie odnotowano jednak znaczącej zmiany we wskaźniku realizacji zamówień i przychodach na odwiedzającego korzystającego z urządzeń mobilnych.
Badanie:
https://convertica.org/ecommerce-case-study-71-9-increase/

🧠Badanie 2
Inny test, tym razem przeprowadzony w sklepie Best Choice Product polegał na podobnej zasadzie. Jednak tym razem utworzono wersję gdzie pasek wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych był widoczny w całości.
W oryginalnej wersji nie było paska, wyłącznie ikona lupy.
- 🏆 Wersja z widocznym paskiem odnotowała 30% wzrost konwersji. Jak twierdzą właściciele sklepu już w pierwszym tygodniu, zmiana przyniosła 0,1% wzrost dochodów.
Badanie:
https://vwo.com/success-stories/best-choice-products/

🧠 Badanie 3
Kolejny test w tej sprawie przeprowadziła firma Conversionfanatics.
Stworzono 2 dodatkowe warianty widoku mobilnego:
- wersja oryginalna posiadała ikonę lupy,
- wersja 1 posiadała widoczny cały pasek wyszukiwania,
- wersja 2 posiadała ikonę lupy, ale wyszukiwarka otwierała się w nakładce modalnej.
🏆 Eksperyment trwał 14 dni. Wygranym okazał się wariant 1 czyli z całym widocznym paskiem na górze. Spowodował względem oryginalnej wersji poprawę:
- 18,73% więcej zamówień
- 13,75% więcej dodania do koszyka
- 56,21% więcej wyświetleń strony wyszukiwania
Badanie:
https://conversionfanatics.com/featsocks-increased-subscription-sales-21/

Czytaj poprzedni
Czy logo partnerów powinno być kolorowe czy czarno białe?
Czytaj kolejny