Tworząc odnośnik do akcji, nie zawsze możesz zastosować przycisk. Czasem przyjdzie Ci umieścić link tekstowy np. wewnątrz treści.
Chcę Ci pokazać kilka sposobów na to jak wyróżnić taki link i zwiększyć jego klikalność.
🧐 Pokażę Ci też ciekawy test A/B.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Pierwsza metoda poparta jest testem, który wykonała firma Whoacceptsamex. Jednym ze sposobów zarabiania twórców tej strony były linki affilacyjne.
Dlatego celem testu było zwiększenie klikalność w wychodzący link tekstowy.
💡 Testerzy wyszli z założenia, że zwiększenie rozmiaru fontu w linku tekstowym względem reszty treści spowoduje zwiększenie liczby kliknięć. Przetestowano 6 wariantów od rozmiaru fontu od 12px do 18px (z przyrostami 1px).
🏆 Po 28 dniach wariant z rozmiarem czcionki 18px okazał się zwycięzcą i odnotował o 33% więcej kliknięć .
- 14 pikseli: oryginał
- 17 pikseli: -16%
- 18 pikseli: +33%
Co warte uwagi w tym teście, to fakt, że font rozmiaru 17px zmniejszył klikalność względem oryginalnego, mniejszego odpowiednika 14px.
Test trwał 28 dni i przetestowano 3100 osób.
Badanie:
https://vwo.com/success-stories/whoacceptsamex
👉Dlaczego to działa?
➡️ Po prostu mamy tu wyróżnienie za pomocą kontrastu. Jeśli chcesz zwrócić na coś uwagę wyróżnij to kolorem, wielkością, podkreśleniem, pogrubieniem.
👉Jak jeszcze możesz wyróżnić link?
✅ Zmiana koloru na niebieski bardzo dobrze potrafi wyróżnić link.
✅ Wyróżnij link lekkim pogrubieniem fontu.
✅ Dodaj też podkreślenie.
✅ Możesz zastosować również ikonę lub emoji symbolizuję link.
✅ Jeśli sytuacja na to pozwala, umieść link w nowym wierszu.
Czytaj poprzedni
Jak zwiększyć konwersję formularza w sekcji hero?
Czytaj kolejny