Wybór między zaokrąglonymi a prostymi przyciskami może mieć wpływ na odbiór i doświadczenie użytkownika. Istnieją pewne badania i testy, które dostarczają informacji na ten temat.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Co mówią badania?
Badacze odkryli, że stosowanie zaokrąglonych przycisków CTA w porównaniu z tymi o ostrych krawędziach przyniosło takie rezultaty.
Badanie:
🔗 https://academic.oup.com/jcr/advance-article-abstract/doi/10.1093/jcr/ucad078/7470747
- Reklama restauracji uzyskała o 24,6% wyższą klikalność(CTR), co przełożyło się na 16,8% więcej zamówień jedzenia online.
- Strona docelowa narzędzia do planowania wydarzeń miała o 55,5% wyższą klikalność (CTR).
- Studenci biorący udział w badaniu byli o 46% bardziej skłonni kliknąć przycisk, aby wziąć udział w dodatkowej ankiecie.
- Kupujący akcesoria do smartfonów wkładają do koszyka o 25,7% produktów więcej.
- W eksperymencie polegającym na śledzeniu wzroku ludzie patrzyli na zaokrąglony przycisk o 28,6% dłużej, a ich wzrok wracał do przycisku o 61,8% częściej.
✅ Dlaczego to działa?
➡️ Okrągłe kształty są często kojarzone z miękkością i przyjemnością. W związku z tym, ludzie mogą postrzegać okrągłe przyciski jako bardziej przyjazne i mniej agresywne w porównaniu do przycisków o ostrzejszych krawędziach.
➡️ Jesteśmy zaprogramowani, aby postrzegać zaokrąglone przedmioty jako bezpieczne.
Ten temat to idealny przykład na własne testy A/B.
Czytaj poprzedni
Jakie menu najbardziej konwertuje?🚀
Czytaj kolejny