Etykiety przycisków oparte na korzyściach są często stosowane w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników i poprawy wskaźników konwersji. 

W przeciwieństwie do ogólnych etykiet, takich jak „Wyślij” czy „Zarejestruj się”, etykiety przycisków oparte na korzyściach skupiają się na tym, co użytkownik zyska po kliknięciu.

➡️ Przykład: „Uzyskaj dostęp do darmowej próbki” zamiast „Zarejestruj się”.

🧐 Ale czy to faktycznie działa?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Pierwszy test został przeprowadzony przez dr Flinta McGlaughlina, dyrektora zarządzającego i dyrektora generalnego MECLABS, oraz Paula Cheneya, analityka redakcyjnego MECLABS.

  • W pierwszej próbie przycisk formularza pierwotnie posiadał etykietę: “Kliknij tutaj.
  • W testowanej wersji etykieta zmieniła się na “Uzyskaj darmowy dostęp”.

🏆 Wynik: 201% wzrost konwersji

Jak widzisz wygrała wersje z opisaną korzyścią jaką jest bezpłatny dostęp. Obstawiam, że słowo bezpłatny również miało tutaj znaczny czynnik wzrostu.

Badanie:
https://marketingexperiments.com/a-b-testing/minor-changes-major-lifts?_ga=2.164152383.1089242410.1723458773-647230943.1710329939&_gl=1%2Argwpeo%2A_ga%2ANjQ3MjMwOTQzLjE3MTAzMjk5Mzk.%2A_ga_BS97CM3P1L%2AMTcyMzQ1ODc3My4zOC4wLjE3MjM0NTg3NzMuMC4wLjA.

🧠Badanie 2

W innym teście zmieniono tylko jedno słowo na przycisku. Testowana strona, dzięki której klient biznesowy może znaleźć biuro do wynajęcia. Aby uzyskać więcej informacji na temat umowy najmu klient musi kliknąć przycisk i otrzyma więcej informacji na swój email.

  • Formularz posiadał pierwotnie przycisk z etykietą:
    “Zamów informację”.
  • W drugiej wersji zmieniono etykietę na:
    “Uzyskaj informację”.

🏆 W efekcie czego 38,26% wzrostu konwersji (kliknięcia w przycisk).

Badanie:
https://unbounce.com/conversion-rate-optimization/how-to-write-a-call-to-action-that-converts-with-case-sudies

🧠Badanie 3

Kolejny test firmy Unbounce pokazuje, jak ważny jest dobór słów.

  • Tym razem w pierwszej wersji przycisk brzmiał:
    „Uzyskaj natychmiastowy dostęp teraz”.
  • Mimo, że pierwsza wersja posiada konkretny cel, nie jest ogólna, to wygrała poprawiona wersja, która brzmiała tak: „Przeczytaj cały esej teraz”.

Dlaczego tak się stało?

Pierwsza wersja wprowadzała niejasność, wszak mogła po prostu oznaczać “Kup dostęp” i była bardziej ogólna do poprawionej wersji.

🏆 W efekcie druga wersja zyskała 39% wzrostu konwersji.

🧠Badanie 4

Tym razem test firmy Unbounce obejmował formularz dużej sieci siłowni. Po kliknięciu w przycisk formularz prowadził do pierwszego kroku, który zawierał wybór i listę lokalizacji siłowni.

  • Pierwsza wersja, całkiem poprawna to: „Uzyskaj członkostwo”.
  • Druga wersje, o wiele dłuższa to: „Znajdź siłownię i uzyskaj członkostwo”.

🏆 Dodanie kilku słów spowodowało wzrostu konwersji zapisów aż o 68%.

Zauważ, że dłuższa etykieta przekazuje wartość ale też koncentruje się na tym, co konkretnie wydarzy się w kolejnym kroku, dzięki temu nie będzie on zaskoczeniem

🧠Badanie 5

Dressipi.com przetestował tekst przycisku „Zarejestruj się teraz”, gdzie zmieniono etykietę na „Pokaż mi stroje, które pokocham”.

Wersja druga, bardziej osobista, zorientowana na wartość, zwiększyła klikalność o 124%.

🏆 Badanie:
https://www.abtestcases.com/testcases/changing-the-call-to-action-from-sign-uip-now-to-show-me-outfits-ill-love

🧠Badanie 6

Lotnisko Billund przeprowadziło testy przycisku „Kupuj online”.

Okazało się, że zmiana na „Kupuj bez podatku” i  odnotowała  50-procentowy wzrost klikalności.

Badania:
https://www.abtestcases.com/testcases/changing-cta-text-from-shop-online-to-buy-tax-free

👉Dlaczego to działa?

Etykiety przycisków skoncentrowane na korzyściach jasno komunikują wartość, jaką użytkownik otrzyma, co może zredukować wątpliwości i skrócić proces decyzyjny.

To podejście działa szczególnie dobrze w sytuacjach, gdy użytkownik jest na etapie rozważania zakupu lub rejestracji.