Element o którym chcę teraz opowiedzieć nie jest tak popularny jak na przykład przyklejone paski czy przyklejone menu. Mowa tutaj o “pływających” przyciskach.
Są to przyciski, które podążają za użytkownikiem w miarę przewijania strony, zazwyczaj spotkasz je z prawego boku strony.
🧐 Czy ich stosowanie ma sens czy to tylko niepotrzebny widget?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
W odpowiedzi pomoże nam badanie przeprowadzone na 16 000 unikalnych użytkowników. Twórcy testu w alternatywnej wersji dodali 2 pływające przyciski w bocznym pasku: „Demo” i „Kontakt”.
- 🏆 Jak się okazało sam przycisk “Demo” uzyskał współczynnik klikalności 400%. A to przełożyła się na faktyczne korzyści, ponieważ wskaźnik rejestracji na wersję demonstracyjną wzrósł o prawie 35%.
- Natomiast klikalność przycisku kontaktowego wzrosła o ponad 3200%. Ale tutaj należy zauważyć, że w pierwotnej wersji strona nie posiadała dobrze widocznego przycisku Kontakt.
Badanie:
https://conversionfanatics.com/can-a-single-button-increase-website-engagement-400/
👉Dlaczego to działało?
➡️ Przyciski te są często używane do głównych akcji, takich jak „Skontaktuj się z nami” czy „Zarejestruj się”. Ich stała obecność ułatwia podjęcie działania w dowolnym momencie.
➡️ Mała uwaga: Na urządzeniach mobilnych pływające przyciski mogą zajmować cenne miejsce na ekranie, utrudniając nawigację lub przeglądanie treści.
Czytaj poprzedni
🔓 DARMOWY: Formularz jedno czy wieloetapowy?
Czytaj kolejny