W dzisiejszym świecie marketingu e-mailowego, gdzie skrzynki odbiorcze odbiorców są zalewane setkami wiadomości każdego dnia, wyróżnienie się na tle konkurencji jest kluczowe.

W zalewie spamu i ofert, czy emotikona pomoże czy zaszkodzi?

🧐 Okazuje się, że istnieje badanie, które odpowie nam na pytanie jak emotki wpływają na otwieralność e-maili.

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Co mówią badania?

Test w tym temacie przeprowadził zespół MailerLite. Wdrożyli  szereg testów, aby ocenić efektywność użycia emotikonów w tematach e-maili, długość tych tematów, wprowadzanie ich pytaniem, a także pozycjonowanie obrazów i GIF-ów oraz testy automatyzacji.

  • 🏆 W 2020 roku współczynnik otwarć dla tematów z emotikonami wynosił 31,82%, natomiast bez emotikonów – 31,93%.

Z czasem jednak, kolejne testy wykazały, że emotikony przynosiły lepsze efekty, a najnowsze badania wskazały na ich znaczący pozytywny wpływ – współczynnik otwarć dla wiadomości z emotikonami wzrósł do 37,33%, w porównaniu do 36,87% dla tych bez emotikonów. 🏆

Ponadto MailerLite odkrył, że krótsze tematy przyciągały więcej kliknięć – jeden z testów wykazał nawet 100% wskaźnik otwarć i 85,71% kliknięć dla krótkich tematów.

👉Dlaczego to działa?

➡️ W zatłoczonej skrzynce odbiorczej emotki mogą wyróżnić wiadomość na tle innych e-maili, przyciągając wzrok odbiorcy.

➡️ Emotki mogą zastąpić niektóre słowa, co pozwala szybciej zrozumieć, o czym jest wiadomość.