W dzisiejszym świecie marketingu e-mailowego, gdzie skrzynki odbiorcze odbiorców są zalewane setkami wiadomości każdego dnia, wyróżnienie się na tle konkurencji jest kluczowe.
W zalewie spamu i ofert, czy emotikona pomoże czy zaszkodzi?
🧐 Okazuje się, że istnieje badanie, które odpowie nam na pytanie jak emotki wpływają na otwieralność e-maili.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Co mówią badania?
Test w tym temacie przeprowadził zespół MailerLite. Wdrożyli szereg testów, aby ocenić efektywność użycia emotikonów w tematach e-maili, długość tych tematów, wprowadzanie ich pytaniem, a także pozycjonowanie obrazów i GIF-ów oraz testy automatyzacji.
- 🏆 W 2020 roku współczynnik otwarć dla tematów z emotikonami wynosił 31,82%, natomiast bez emotikonów – 31,93%.
Z czasem jednak, kolejne testy wykazały, że emotikony przynosiły lepsze efekty, a najnowsze badania wskazały na ich znaczący pozytywny wpływ – współczynnik otwarć dla wiadomości z emotikonami wzrósł do 37,33%, w porównaniu do 36,87% dla tych bez emotikonów. 🏆
Ponadto MailerLite odkrył, że krótsze tematy przyciągały więcej kliknięć – jeden z testów wykazał nawet 100% wskaźnik otwarć i 85,71% kliknięć dla krótkich tematów.
👉Dlaczego to działa?
➡️ W zatłoczonej skrzynce odbiorczej emotki mogą wyróżnić wiadomość na tle innych e-maili, przyciągając wzrok odbiorcy.
➡️ Emotki mogą zastąpić niektóre słowa, co pozwala szybciej zrozumieć, o czym jest wiadomość.
Czytaj poprzedni
📱 Lista produktów mobilnie – jak wyświetlać produkty?
Czytaj kolejny