Przyciski „duchy”, zwane również jako „ghost buttons”, to subtelne przyciski o przejrzystym tle, z obramowaniem i tekstem wewnątrz.

Opinią Grupy Nielsen Norman ghost buttons nie do końca mogą ubiegać się o miano prawdziwych przycisków.

A co pokazały inne badania w tym temacie?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

Luke Hay z firmy badawczej CXL przeprowadził 3 różne typy testów, dzięki którym dowiemy się, jak przyciski duchy wpływają na konwersję.

🧠 1. Badanie A/B

Cel: Sprawdzenie zachowania użytkowników po zmianie standardowego przycisku na przycisk widmo.

Wielkość próby: 10 000 odsłon strony głównej

Przycisk „duch” odnotował 20% spadek kliknięć w porównaniu z tradycyjnym przyciskiem.

🧠 2. Click test

Cel:Zmierzenie czasu potrzebnego na znalezienie i kliknięcie przycisku oraz policzenie „błędów”, gdy badani kliknęli w inne miejsce na stronie.

Zadaniem badanego było kliknięcie w przycisk, który jego zdaniem powinien wykonać oczekiwaną akcję.

Wynik: 2:0 dla tradycyjnego przycisku.

Dodatkowym wnioskiem z badania jest zwrócenie uwagi na umiejscowienie ghost buttonu na stronie. Niezależnie od rodzaju przycisku, najlepiej sprawdziła się centralna lokalizacja przycisku, w porównaniu do prawego górnego rogu.

🧠 3. Test uwagi

Cel: Test, który pozwoli stwierdzić, czy i jak rodzaje przycisków wpływają na skupienie uwagi użytkowników.

Wyniki: Po raz kolejny punkt zdobywa tradycyjny przycisk, który uzyskał wskaźnik zainteresowania wynoszący 60% w porównaniu do zaledwie 38% w przypadku wersji bez tła.

Test uwagi pokazuje, że przyciski „duchy” mają mniejsze szanse na przyciągnięcie uwagi użytkownika.

👍 Plusy ghost buttons

  • Przyciski „duchy” są subtelne i estetyczne, co może przypaść do gustu fanom minimalistycznego designu.
  • Ich przejrzystość pozwala na płynne wkomponowanie ich w projekt strony, nie odciągając uwagi od głównej treści.
  • Mogą być używane do działań mniej istotnych, zachowując jednocześnie spójność wizualną.

👎 Minusy ghost buttons

  • Mała wyrazistość: Ich subtelny design może sprawić, że nie będą zauważalne dla każdego użytkownika, w szczególności dla osób niedowidzących.
  • Brak konkretnego wyróżnienia: Mogą być mniej skuteczne w prowadzeniu do konkretnej akcji w porównaniu z bardziej wyraźnymi przyciskami, które po prostu rzucają się w oczy.