Przyciski „duchy”, zwane również jako „ghost buttons”, to subtelne przyciski o przejrzystym tle, z obramowaniem i tekstem wewnątrz.
Opinią Grupy Nielsen Norman ghost buttons nie do końca mogą ubiegać się o miano prawdziwych przycisków.
A co pokazały inne badania w tym temacie?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
Luke Hay z firmy badawczej CXL przeprowadził 3 różne typy testów, dzięki którym dowiemy się, jak przyciski duchy wpływają na konwersję.
🧠 1. Badanie A/B
Cel: Sprawdzenie zachowania użytkowników po zmianie standardowego przycisku na przycisk widmo.
Wielkość próby: 10 000 odsłon strony głównej
Przycisk „duch” odnotował 20% spadek kliknięć w porównaniu z tradycyjnym przyciskiem.
🧠 2. Click test
Cel:Zmierzenie czasu potrzebnego na znalezienie i kliknięcie przycisku oraz policzenie „błędów”, gdy badani kliknęli w inne miejsce na stronie.
Zadaniem badanego było kliknięcie w przycisk, który jego zdaniem powinien wykonać oczekiwaną akcję.
Wynik: 2:0 dla tradycyjnego przycisku.
Dodatkowym wnioskiem z badania jest zwrócenie uwagi na umiejscowienie ghost buttonu na stronie. Niezależnie od rodzaju przycisku, najlepiej sprawdziła się centralna lokalizacja przycisku, w porównaniu do prawego górnego rogu.
🧠 3. Test uwagi
Cel: Test, który pozwoli stwierdzić, czy i jak rodzaje przycisków wpływają na skupienie uwagi użytkowników.
Wyniki: Po raz kolejny punkt zdobywa tradycyjny przycisk, który uzyskał wskaźnik zainteresowania wynoszący 60% w porównaniu do zaledwie 38% w przypadku wersji bez tła.
Test uwagi pokazuje, że przyciski „duchy” mają mniejsze szanse na przyciągnięcie uwagi użytkownika.
👍 Plusy ghost buttons
- Przyciski „duchy” są subtelne i estetyczne, co może przypaść do gustu fanom minimalistycznego designu.
- Ich przejrzystość pozwala na płynne wkomponowanie ich w projekt strony, nie odciągając uwagi od głównej treści.
- Mogą być używane do działań mniej istotnych, zachowując jednocześnie spójność wizualną.
👎 Minusy ghost buttons
- Mała wyrazistość: Ich subtelny design może sprawić, że nie będą zauważalne dla każdego użytkownika, w szczególności dla osób niedowidzących.
- Brak konkretnego wyróżnienia: Mogą być mniej skuteczne w prowadzeniu do konkretnej akcji w porównaniu z bardziej wyraźnymi przyciskami, które po prostu rzucają się w oczy.