Słowo „Wyślij” jako element wezwania do działania w formularzu kontaktowym jest krótkie, proste i łatwo rozumiane przez większość użytkowników.
Bez względu na to, jakiego typu formularz wypełniają, wiedzą, że przycisk ten służy do zakończenia procesu.
🧐 Ale czy to dobry wybór? A może istnieją inne słowa, które zwiększą ilość przesłanych zapytań?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Firma Carrot postanowiła przetestować ten wątek i stworzyć odmianę dla tradycyjnego przycisku “Wyślij”, który znajdował się na przycisku formularza strony agenta nieruchomości.
- Oryginalna wersja brzmiała “Wyślij”.
- Testowana wersja to: “Zobacz dostępne nieruchomości”.
- 🏆 Okazało się, że bardziej konkretne wezwanie do działania uzyskało większą klikalność o 10% niż etykieta “Wyślij”.
Badania:
https://carrot.com/blog/49-5-conversion-rate-improvement-with-one-simple-change/
🧠Badanie 2
W drugim teście wzięto na warsztat kolejny formularz agenta nieruchomości, tym razem było to zapytanie o kredyt na zakup nieruchomości.
- Pierwotna wersja brzmiała “Kliknij tutaj aby kontynuować”.
- Testowana wersja brzmiała “Uzyskaj uczciwą ofertę pożyczki”.
🏅 W tym wypadku zmiana spowodowała jeszcze większy wzrost konwersji formularza, która wykazała poprawę o 49,5%.
🧠Badanie 3
Kolejny test w tym zakresie należy do firmy VWO, która testowała przycisk na stronie społeczności żeglarskiej. Cel testu był jasny – zwiększyć liczbę zapytań wysyłanych za pośrednictwem formularza.
Testowano 3 wersje przycisku:
- Oryginalna: “Skontaktuj się z nami”.
- Test pierwszy “Zapytaj teraz”.
- Test drugi “Kup swoją łódź”.
🏅 Okazało się, że pierwszy testowany wariant czyli “Zapytaj teraz” zwyciężył zarówno pod względem kliknięć w przycisk gdzie doprowadził do 44,11% wzrostu kliknięć w CTA. Wygrał również w liczbie przesłanych formularzy, gdzie wynik wzrósł o 15%.
Badanie:
https://vwo.com/success-stories/morningstar-properties
👉Dlaczego tak się dzieje?
➡️ Ludzie chcą efektów na szybko. Przycisk typu “Wyślij” nie do końca prowadzi ich do szybkiego uzyskania efektu. Ale już konkretna obietnica “Zobacz dostępne nieruchomości” pokazuje szybszą drogę do celu.
➡️ Bardziej specyficzne przyciski, które wskazują na wynik działania, mogą zwiększać konwersję. Klienci wolą wiedzieć, co dokładnie stanie się po naciśnięciu przycisku.
➡️ Bardziej konkretne i dopasowane etykiety mogą działać lepiej niż „Wyślij”. Na przykład:
- „Zarejestruj się” w formularzu rejestracyjnym,
- „Poproś o wycenę” w formularzu ofertowym,
- „Zapytaj o nocleg” w kontekście kontaktowym.
Czytaj poprzedni
Co lepiej konwertuje: przycisk typu „ghost” czy tradycyjny?🚀
Czytaj kolejny