Słowo „Wyślij” jako element wezwania do działania w formularzu kontaktowym jest krótkie, proste i łatwo rozumiane przez większość użytkowników.

Bez względu na to, jakiego typu formularz wypełniają, wiedzą, że przycisk ten służy do zakończenia procesu.

🧐 Ale czy to dobry wybór? A może istnieją inne słowa, które zwiększą ilość przesłanych zapytań?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Firma Carrot postanowiła przetestować ten wątek i stworzyć odmianę dla tradycyjnego przycisku “Wyślij”, który znajdował się na przycisku formularza strony agenta nieruchomości.

  • Oryginalna wersja brzmiała “Wyślij”.
  • Testowana wersja to: “Zobacz dostępne nieruchomości”.

  • 🏆 Okazało się, że bardziej konkretne wezwanie do działania uzyskało większą klikalność o 10% niż etykieta “Wyślij”.

Badania:
https://carrot.com/blog/49-5-conversion-rate-improvement-with-one-simple-change/

🧠Badanie 2

W drugim teście wzięto na warsztat kolejny formularz agenta nieruchomości, tym razem było to zapytanie o kredyt na zakup nieruchomości.

  • Pierwotna wersja brzmiała “Kliknij tutaj aby kontynuować”.
  • Testowana wersja brzmiała “Uzyskaj uczciwą ofertę pożyczki”.


🏅 W tym wypadku zmiana spowodowała jeszcze większy wzrost konwersji formularza, która wykazała poprawę o 49,5%.

🧠Badanie 3

Kolejny test w tym zakresie należy do firmy VWO, która testowała przycisk na stronie społeczności żeglarskiej. Cel testu był jasny – zwiększyć liczbę zapytań wysyłanych za pośrednictwem formularza.


Testowano 3 wersje przycisku:

  1. Oryginalna: “Skontaktuj się z nami”.
  2. Test pierwszy  “Zapytaj teraz”.
  3. Test drugi “Kup swoją łódź”.

🏅 Okazało się, że pierwszy testowany wariant czyli “Zapytaj teraz” zwyciężył zarówno pod względem kliknięć w przycisk gdzie doprowadził do 44,11% wzrostu kliknięć w CTA. Wygrał również w liczbie przesłanych formularzy, gdzie wynik wzrósł o 15%.

Badanie:
https://vwo.com/success-stories/morningstar-properties

👉Dlaczego tak się dzieje?

➡️ Ludzie chcą efektów na szybko. Przycisk typu “Wyślij” nie do końca prowadzi ich do szybkiego uzyskania efektu. Ale już konkretna obietnica “Zobacz dostępne nieruchomości” pokazuje szybszą drogę do celu.


➡️ Bardziej specyficzne przyciski, które wskazują na wynik działania, mogą zwiększać konwersję. Klienci wolą wiedzieć, co dokładnie stanie się po naciśnięciu przycisku.


➡️ Bardziej konkretne i dopasowane etykiety mogą działać lepiej niż „Wyślij”. Na przykład:

  • „Zarejestruj się” w formularzu rejestracyjnym,
  • „Poproś o wycenę” w formularzu ofertowym,
  • „Zapytaj o nocleg” w kontekście kontaktowym.