Według badań przeprowadzonych przez firmę Growth Rock, około 70-75% użytkowników opuszcza stronę internetową bez wykonania jakiejkolwiek akcji.
Co w takim razie możemy zrobić, aby zatrzymać ich na dłużej i skłonić do podzielenia się cennymi dla nas informacjami?
Wyskakujące okienko wyjścia, zwane również „exit pop-up’em”, to nic innego, jak to małe, irytujące okienko, które pojawia się, kiedy próbujemy opuścić stronę.
🤔 Czy jest skuteczne i faktycznie zwiększa sprzedaż?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Test 1
Według wielu testów zdecydowanie warto dać im szansę.
📈 Według danych zebranych przez GrowthRock, exit pop-up jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi konwersji. Firma zauważyła wzrost zapisów do newslettera nawet o 1000%, stosując exit pop-up’y na swojej stronie internetowej.
To imponujące, prawda?
Badanie:
https://growthrock.co/exit-popup
🧠 Test 2
Kolejny test przeprowadziła grupa badawcza Conversionfanatics. Strona, która wzięła udział w teście oferowała 30-dniowy okres próbny za symboliczną kwotę 1$.
Chcąc zatrzymać klienta, w testowanej wersji wprowadzono okienko typu exit popup, które informowało użytkowników, że opuszczając stronę, stracą możliwość skorzystania z tej wyjątkowej oferty.
Wynik?
📈 Konwersja w wersji z okienkiem wzrosła o 31,82%. Oznacza to, że prawie 32% więcej osób zdecydowało się skorzystać z oferty i wypróbować członkostwo przez 30 dni.
🧠 Test 3
Inny test przeprowadziła blogerka zajmująca się rękodziełem. Nikki McGonigal przy pomocy exit popupa zwiększyła swój współczynnik konwersji o ponad 1300%.
👉 Sposób na maksymalizację skuteczności
➡️ Firma GrowthRock przedstawiła własną metodę TopicBox, która pozwala spersonalizować exit pop-up’y, co umożliwia maksymalnie zwiększyć wydajność i skuteczność okienek wyjścia.
➡️ Według badań, zastosowanie TopicBox’a zamiast tradycyjnego exit pop-up’a może wpłynąć na wzrost zapisów do newslettera nawet o 2,5 razy!
➡️ Problemem większości bonusów dodawanych po subskrypcji jest to, że są zbyt ogólne, a przez to mało atrakcyjne dla odwiedzających. Dzięki TopicBox możemy tworzyć bonusy ukierunkowane na konkretne tematy w zależności od tego co właśnie oglądał użytkownik.
Gdy użytkownik jest gotów opuścić stronę, wyskakujące okno z dostosowaną ofertą może zwrócić jego uwagę i skłonić do pozostania.
Czytaj poprzedni
Miłość czy seks? A może nauka – jakie zdjęcia klikają się lepiej?💕
Czytaj kolejny