Decyzja o umiejscowieniu ceny po prawej lub lewej stronie zależy od wielu czynników. Pokażę Ci dzisiaj pewne badanie, które starało się znaleźć odpowiedź na to pytanie.
🤔 Jakie są wnioski?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Badanie
W badaniu odkryto, że ludzie częściej kojarzą mniejsze liczby z miejscami po lewej stronie, a większe z miejscami po prawej, ale tylko wtedy, gdy liczba znajduje się na dole.
Zaleca się unikanie umieszczania liczb w prawym dolnym rogu. W trakcie testów wykazano, że lepiej wybierać lewy dolny róg lub dolny środek.
Badanie:
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JPBM-12-2017-1711/full/html
👉 Jaki z tego morał?
Cena po lewej stronie może być postrzegana jako mniejsza niż liczba po prawej stronie.
👉 Dlaczego to działa?
➡️ Czytamy się z lewej strony na prawą stronę, więc umieszczenie ceny po lewej stronie może być bardziej naturalne dla użytkowników.
➡️ Dlatego, jeśli cena znajduje się po lewej stronie, zazwyczaj zostaje zauważona szybciej. Ta lokalizacja ułatwia odnalezienie ceny i zmniejsza niepewność związana z jej poszukiwaniem.
Czytaj poprzedni
Czy exit pop-up’y naprawdę działają?🪟
Czytaj kolejny