Decyzja o umiejscowieniu ceny po prawej lub lewej stronie zależy od wielu czynników. Pokażę Ci dzisiaj pewne badanie, które starało się znaleźć odpowiedź na to pytanie.

🤔 Jakie są wnioski?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Badanie

W badaniu odkryto, że ludzie częściej kojarzą mniejsze liczby z miejscami po lewej stronie, a większe z miejscami po prawej, ale tylko wtedy, gdy liczba znajduje się na dole. 

Zaleca się unikanie umieszczania liczb w prawym dolnym rogu. W trakcie testów wykazano, że lepiej wybierać lewy dolny róg lub dolny środek.

Badanie:
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JPBM-12-2017-1711/full/html

👉 Jaki z tego morał?

Cena po lewej stronie może być postrzegana jako mniejsza niż liczba po prawej stronie.

👉 Dlaczego to działa?

➡️ Czytamy się z lewej strony na prawą stronę, więc umieszczenie ceny po lewej stronie może być bardziej naturalne dla użytkowników.

➡️ Dlatego, jeśli cena znajduje się po lewej stronie, zazwyczaj zostaje zauważona szybciej. Ta lokalizacja ułatwia odnalezienie ceny i zmniejsza niepewność związana z jej poszukiwaniem.