Możliwość dokładnego obejrzenia produktu z bliska (np. poprzez zoomowanie zdjęcia) pozwala klientom lepiej ocenić jego jakość, szczegóły, fakturę i wykończenie. To jest szczególnie ważne w branżach takich jak moda, meble, elektronika czy biżuteria, gdzie wygląd i detale są kluczowe dla decyzji zakupowych.
🧐 Czy taka funkcja może wpłynąć na sprzedaż? Co na to badania?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Okazuje się, że istnieją testy w tym temacie. Firma Conversionfanatics w sklepie z odzieżą w testowanej wersji dodała możliwość powiększania fragmentów zdjęcia za pomocą funkcji zoomu. Wystarczy najechać kursorem na wybrany fragment, by zobaczyć detale.
🏆 Jak się okazało ten mały detal sprawił:
- o 2% wzrosła liczba produktów dodawanych do koszyka,
- 24% więcej osób dotarło do pierwszego kroku realizacji zamówienia,
- 40,7% więcej potencjalnych klientów dotarło do drugiego kroku realizacji transakcji,
- 58,3% więcej wyświetleń trzeciego kroku realizacji transakcji,
- 14% więcej faktycznych wyświetleń koszyka.
Badanie:
https://conversionfanatics.com/boost-ecommerce-conversions-with-this-one-trick/
👉Dlaczego to działało?
➡️ Możliwość dokładnego obejrzenia produktu zmniejsza niepewność i zwiększa zaufanie klienta. Klient może z bliska obejrzeć teksturę produktu, np. chropowatość na złotym pierścionku.
➡️ Ponadto funkcja zoomu może zmniejszać liczbę zwrotów, ponieważ użytkownicy są lepiej poinformowani o produkcie przed zakupem
Czytaj poprzedni
Czy pływający przycisk CTA zwiększa zaangażowanie?
Czytaj kolejny