Dziś bierzemy pod lupę zakotwiczone przyciski na urządzeniach mobilnych. Czy faktycznie zwiększają konwersję?

🧐 Pokażę Ci badanie…

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Badanie 1

…która wykazało, że zakotwiczone przyciski mogą znacząco poprawić wyniki na stronach mobilnych. Kampania uDigital odnotowała znaczący wzrost konwersji dzięki zakotwiczonemu przyciskowi „Kup teraz”!

Test A/B agencji marketingowej uDigital: 
https://vwo.com/success-stories/udigital

👉🏼 Porównano stronę z tradycyjnym przyciskiem CTA, który znikał podczas przewijania, z wersją zawierającą zakotwiczony przycisk CTA, który był stale widoczny. 

👉🏼 Wyniki wykazały, że zakotwiczony przycisk zwiększył konwersje aż o 22%. Użytkownicy mieli stały dostęp do przycisku „Kup teraz”, co wpływało na sprawną nawigację i szybsze podejmowanie decyzji zakupowych.

🧠 Badanie 2

Wiem, że lubisz twarde dane, zatem mam tutaj kolejne badanie, które pokazują skuteczność przyklejenia paska wezwania do działania.

https://growthrock.co/sticky-add-to-cart-button-example
https://blog.hubspot.com/marketing/a-b-testing-experiments-examples

Wersja z przyklejonym przyciskiem „Dodaj do koszyka”, który cały czas pozostaje na widoku, pokazała wzrost zamówień o 7,9%

Test trwał 14 dni i zarejestrował około 2000 konwersji (zamówień).

Badanie pokazuje, że przyklejony pasek o wiele rzadziej występuje na desktopach. A szkoda.

👉🏼 Kolejny test obejmował 3 warianty:

  • (A) bez dodatkowego paska.
  • (B) z paskiem i przyciskiem, który po kliknięciu przewija stronę do miejsca gdzie znajduje się przycisk “Dodaj do koszyka”.
  • (C) z paskiem i przyciskiem, który dodaje produkt i otwiera koszyk.

Zauważono wzrost zamówień o 5,2% dla wariantu C, gdzie przycisk dodawania do koszyka przenosi od razu do koszyka. W tym wariancie liczba kliknięć w przycisk „Dodaj do koszyka” wzrosła o 11,8%

Wariant B zwiększył kliknięcia o 6%. 

Natomiast co do samych konwersji, to ten wariant nie wykazał wyraźnych różnic w porównaniu konwersji, to ten wariant nie wykazał wyraźnych różnic w porównaniu do wariantu A, gdzie przycisk nie jest przyklejony.

🧠 Badanie 3

Inne, podobne badanie przeprowadziła firma Convertica. Wszak nie dotyczyło ono dokładnie paska na dole strony, lecz bocznego paska z przyciskiem CTA przy krawędzi strony, który można było wysuwać lub chować.

https://convertica.org/lead-generation-case-study-free-trial-sign-ups

Dodanie takiego paska spowodowało wzrost o 43,11% liczby osób, które przeszły na stronę kasy i wzrost liczby bezpłatnych rejestracji próbnych o 50,27%.

👉Dlaczego to działa?

➡️ Lepkie paski będą pomocne zwłaszcza mobilnie, przy długich opisach produktu. Kiedy przeglądasz opis produktu, scrollujesz w dół ignorując inne elementy strony. Po zakończeniu czytania lub wyjściu z tego skupienia, brak łatwego dostępu do głównych funkcji jaką jest dodanie do koszyka lub podgląd ważnych atrybutów może być irytujący.

➡️ Lepkie paski możesz też z powodzeniem wykorzystać w rozbudowanych tabelach. Tabele bywają kłopotliwe w przeglądaniu, zwłaszcza jeśli są długie. Przewijając w dół umyka nam widok nagłówka, co sprawia, że z czasem nie pamiętamy sensu kolumn.