Dziś bierzemy pod lupę zakotwiczone przyciski na urządzeniach mobilnych. Czy faktycznie zwiększają konwersję?
🧐 Pokażę Ci badanie…
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Badanie 1
…która wykazało, że zakotwiczone przyciski mogą znacząco poprawić wyniki na stronach mobilnych. Kampania uDigital odnotowała znaczący wzrost konwersji dzięki zakotwiczonemu przyciskowi „Kup teraz”!
Test A/B agencji marketingowej uDigital:
https://vwo.com/success-stories/udigital
👉🏼 Porównano stronę z tradycyjnym przyciskiem CTA, który znikał podczas przewijania, z wersją zawierającą zakotwiczony przycisk CTA, który był stale widoczny.
👉🏼 Wyniki wykazały, że zakotwiczony przycisk zwiększył konwersje aż o 22%. Użytkownicy mieli stały dostęp do przycisku „Kup teraz”, co wpływało na sprawną nawigację i szybsze podejmowanie decyzji zakupowych.
🧠 Badanie 2
Wiem, że lubisz twarde dane, zatem mam tutaj kolejne badanie, które pokazują skuteczność przyklejenia paska wezwania do działania.
https://growthrock.co/sticky-add-to-cart-button-example
https://blog.hubspot.com/marketing/a-b-testing-experiments-examples
Wersja z przyklejonym przyciskiem „Dodaj do koszyka”, który cały czas pozostaje na widoku, pokazała wzrost zamówień o 7,9%.
Test trwał 14 dni i zarejestrował około 2000 konwersji (zamówień).
Badanie pokazuje, że przyklejony pasek o wiele rzadziej występuje na desktopach. A szkoda.
👉🏼 Kolejny test obejmował 3 warianty:
- (A) bez dodatkowego paska.
- (B) z paskiem i przyciskiem, który po kliknięciu przewija stronę do miejsca gdzie znajduje się przycisk “Dodaj do koszyka”.
- (C) z paskiem i przyciskiem, który dodaje produkt i otwiera koszyk.
Zauważono wzrost zamówień o 5,2% dla wariantu C, gdzie przycisk dodawania do koszyka przenosi od razu do koszyka. W tym wariancie liczba kliknięć w przycisk „Dodaj do koszyka” wzrosła o 11,8%
Wariant B zwiększył kliknięcia o 6%.
Natomiast co do samych konwersji, to ten wariant nie wykazał wyraźnych różnic w porównaniu konwersji, to ten wariant nie wykazał wyraźnych różnic w porównaniu do wariantu A, gdzie przycisk nie jest przyklejony.
🧠 Badanie 3
Inne, podobne badanie przeprowadziła firma Convertica. Wszak nie dotyczyło ono dokładnie paska na dole strony, lecz bocznego paska z przyciskiem CTA przy krawędzi strony, który można było wysuwać lub chować.
https://convertica.org/lead-generation-case-study-free-trial-sign-ups
Dodanie takiego paska spowodowało wzrost o 43,11% liczby osób, które przeszły na stronę kasy i wzrost liczby bezpłatnych rejestracji próbnych o 50,27%.
👉Dlaczego to działa?
➡️ Lepkie paski będą pomocne zwłaszcza mobilnie, przy długich opisach produktu. Kiedy przeglądasz opis produktu, scrollujesz w dół ignorując inne elementy strony. Po zakończeniu czytania lub wyjściu z tego skupienia, brak łatwego dostępu do głównych funkcji jaką jest dodanie do koszyka lub podgląd ważnych atrybutów może być irytujący.
➡️ Lepkie paski możesz też z powodzeniem wykorzystać w rozbudowanych tabelach. Tabele bywają kłopotliwe w przeglądaniu, zwłaszcza jeśli są długie. Przewijając w dół umyka nam widok nagłówka, co sprawia, że z czasem nie pamiętamy sensu kolumn.
Czytaj poprzedni
Czy warto umieścić chat na żywo w górnej nawigacji?
Czytaj kolejny