Na pewno nie raz widziałaś/eś efekt zwolnionego tempa w filmie reklamującym produkt? Okazuje się, że może to nie być wyłącznie “widzimisie” montażysty.
🤔 Czy to dobra decyzja?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Co mówią badania?
Według badań w reklamie wideo przedstawiającej produkt w zwolnionym tempie (w porównaniu z normalną szybkością), konsumenci oceniają produkt jako bardziej luksusowy oraz są skłonni zapłacić więcej
Badanie:
https://knowledge.insead.edu/marketing/how-slow-motion-video-ads-make-products-more-luxurious
🎖️ Wyniki:
W ramach 12 eksperymentów ludzie byli skłonni zapłacić o 11,4% więcej za wino, gdy reklama pokazywała proces nalewania do kieliszka w zwolnionym tempie.
Natomiast wzrost sprzedaży produktu wzrósł o 22% względem zwykłego wideo.
👉 Dlaczego to działa?
➡️ Slow motion sprzyja wyciszeniu, pozwala wejść w nastrój związany z produktem/usługą.
➡️ Luksus dotyczy statusu i delektowania się przedmiotami. Zatem zwolnione tempo może pomóc je lepiej docenić.
➡️ Wideo w zwolnionym tempie pozwala skupić się na szczegółach, które normalnie mogłyby zostać pominięte. Taka prezentacja sprawia, że produkt wydaje się bardziej ekskluzywny i godny uwagi.
➡️ Wolniejsze tempo pozwala na większe emocjonalne zaangażowanie widza, co może prowadzić do silniejszego związania z marką.
👉 Czy to dotyczy tylko produktów luksusowych?
Mimo, że badanie przeprowadzone było wyłącznie na produktach premium, to zauważ, że zwolnione tempo stosowane jest nie tylko w reklamach produktów luksusowych jak samochody czy zegarki.
Technikę tę często znajdziesz na przykład reklamach pizzy, gdzie klienci jedzą pizzę z rozciągającym się powoli serem.
Inny przykład to reklamy piwa i coli, które w większości używają zwolnionego tempa.
Czytaj poprzedni
Miniaturki produktów z białym tłem czy “rzeczywistym”?📷
Czytaj kolejny