Co wybrać i jak skierować produkt – do środka tekstu (czyli patrzącego w stronę tekstu) czy na zewnątrz (patrzącego w stronę przeciwną do tekstu)?

Czy lepiej jeśli zdjęcie produktu umieścimy po lewej czy prawej stronie tekstu?

🧐 Istnieje badanie, które pomoże nam odpowiedzieć na ten dylemat.

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Reklamodawcy często zastanawiają się, jak najlepiej prezentować zdjęcia produktów w reklamach. Konsumenci częściej pozytywnie oceniają reklamy, w których produkt „patrzy” w stronę tekstu czy też środka reklamy.

🏆 Reklamy, w których produkty były skierowane do środka, zyskały o 24% więcej pozytywnych reakcji w porównaniu do tych, gdzie produkty były skierowane na zewnątrz

Badanie:
Scientific research by J. Leonhardt, J. Catlin and D. Monique Pirouz:
https://doi.org/10.1080/00913367.2015.1048911

👉Dlaczego to działa?

➡️ Nasz umysł jest przyzwyczajony do postrzegania regularnego, bezpiecznego i spokojnego ruchu podmiotu, który jest bohaterem obrazu, z kierunkiem, który biegnie od lewej do prawej. Jeśli dzieje się odwrotnie, traci się poczucie naturalności i bezpieczeństwa.

➡️ Kiedy produkt lub postać jest skierowana w stronę tekstu, naturalnie kieruje uwagę użytkownika w tę samą stronę.

👉Czy umieszczać zdjęcie po lewej czy prawej stronie?

Pozostaje kwestia, czy lepiej jeśli zdjęcie jest po lewej czy prawej stronie, np. w sekcji hero.

Według NNgroup ludzie zazwyczaj czytają od lewej do prawej, co sprawia, że lewa strona strony internetowej przyciąga więcej uwagi. 

  • 🏆 Badania pokazują, że użytkownicy spędzają około 80% czasu na przeglądaniu lewej połowy strony, a tylko 20% na prawej.

Dlatego tradycyjny układ strony, z kluczowymi informacjami i elementami po lewej stronie, ma większe szanse na generowanie zysków.

Badanie:
https://www.nngroup.com/articles/horizontal-attention-leans-left/

🏆 Ponadto w badaniu powyżej, testerzy doszli do wniosku, że przedmioty po lewej stronie kadru skierowane do wewnątrz były postrzegane o 6% bardziej pozytywnie niż przedmioty skierowane do środka po prawej stronie kadru.

➡️ Na stronach e-commerce, gdzie wizualna prezentacja produktu jest kluczowa, zdjęcie po lewej stronie może pomóc w szybszym przyciągnięciu uwagi do produktu. 

➡️ Natomiast na stronach informacyjnych lub blogach, gdzie treść tekstowa ma priorytet, zdjęcie po prawej stronie może być bardziej odpowiednie.