Co wybrać i jak skierować produkt – do środka tekstu (czyli patrzącego w stronę tekstu) czy na zewnątrz (patrzącego w stronę przeciwną do tekstu)?
Czy lepiej jeśli zdjęcie produktu umieścimy po lewej czy prawej stronie tekstu?
🧐 Istnieje badanie, które pomoże nam odpowiedzieć na ten dylemat.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Reklamodawcy często zastanawiają się, jak najlepiej prezentować zdjęcia produktów w reklamach. Konsumenci częściej pozytywnie oceniają reklamy, w których produkt „patrzy” w stronę tekstu czy też środka reklamy.
🏆 Reklamy, w których produkty były skierowane do środka, zyskały o 24% więcej pozytywnych reakcji w porównaniu do tych, gdzie produkty były skierowane na zewnątrz
Badanie:
Scientific research by J. Leonhardt, J. Catlin and D. Monique Pirouz:
https://doi.org/10.1080/00913367.2015.1048911
👉Dlaczego to działa?
➡️ Nasz umysł jest przyzwyczajony do postrzegania regularnego, bezpiecznego i spokojnego ruchu podmiotu, który jest bohaterem obrazu, z kierunkiem, który biegnie od lewej do prawej. Jeśli dzieje się odwrotnie, traci się poczucie naturalności i bezpieczeństwa.
➡️ Kiedy produkt lub postać jest skierowana w stronę tekstu, naturalnie kieruje uwagę użytkownika w tę samą stronę.
👉Czy umieszczać zdjęcie po lewej czy prawej stronie?
Pozostaje kwestia, czy lepiej jeśli zdjęcie jest po lewej czy prawej stronie, np. w sekcji hero.
Według NNgroup ludzie zazwyczaj czytają od lewej do prawej, co sprawia, że lewa strona strony internetowej przyciąga więcej uwagi.
- 🏆 Badania pokazują, że użytkownicy spędzają około 80% czasu na przeglądaniu lewej połowy strony, a tylko 20% na prawej.
Dlatego tradycyjny układ strony, z kluczowymi informacjami i elementami po lewej stronie, ma większe szanse na generowanie zysków.
Badanie:
https://www.nngroup.com/articles/horizontal-attention-leans-left/
🏆 Ponadto w badaniu powyżej, testerzy doszli do wniosku, że przedmioty po lewej stronie kadru skierowane do wewnątrz były postrzegane o 6% bardziej pozytywnie niż przedmioty skierowane do środka po prawej stronie kadru.
➡️ Na stronach e-commerce, gdzie wizualna prezentacja produktu jest kluczowa, zdjęcie po lewej stronie może pomóc w szybszym przyciągnięciu uwagi do produktu.
➡️ Natomiast na stronach informacyjnych lub blogach, gdzie treść tekstowa ma priorytet, zdjęcie po prawej stronie może być bardziej odpowiednie.
Czytaj poprzedni
Czy linki tekstowy powinny być niebieskie?
Czytaj kolejny