Kolejna znana zasada marketingowa przed nami, czyli: zdjęcia z twarzą mogą poprawić współczynnik konwersji na stronach internetowych i w materiałach reklamowych. Czy to prawda?
Odpowiedź nie jest tak oczywista.
🧐Co na to badania?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
W pierwszym badaniu przetestowano 250 000 tweetów i postów na Instagramie.
❌Zdjęcia osób trzymających lub dotykających produkt, bez pokazywania twarzy, zwiększają intencje zakupowe widza o 70-78% względem zdjęć z twarzą.
✅Ale już selfie (z twarzą) osób z produktem, zwiększają zaangażowanie (polubienia, komentarze, zasięg) o 28-49% względem zdjęć bez twarzy.
Badanie:
J. Hartmanna, M. Heitmanna, C. Schampa i O. Netzera w czasopiśmie Journal of Marketing Research.
https://doi.org/10.1177/00222437211037258
🧠Inne badania
👪 Z kolei badania VWO pokazały, że zdjęcie z twarzą wygenerowało 48% więcej konwersji niż zdjęcia z symbolem ikony.
Badanie:
https://vwo.com/blog/human-landing-page-increase-conversion-rate/
👪 W ramach testów w firmie Basecamp uwzględniono ludzkie twarze. Zmienili długą stronę docelową na krótką stronę docelową z uśmiechniętym klientem. Te dwie zmiany dały 47% wzrost płatnych zapisów.
Badanie:
https://signalvnoise.com/posts/2991-behind-the-scenes-ab-testing-part-3-final
👪W kolejnym badaniu, tym razem firmy Branders.com wyniki jednoznacznie pokazały, że dodanie zdjęć prawdziwych osób do numeru telefonu obsługi klienta zwiększyło wskaźnik połączeń przychodzących o 21%.
Badanie:
https://cxl.com/blog/how-images-can-boost-your-conversion-rate
👉Plusy zdjęcia z twarzą
➕ Ludzie chcą nawiązywać z innymi ludźmi emocjonalną więź, a zdjęcie znacznie ułatwia nawiązanie takiej więzi i, jak dowodzą testy, przyciąga ludzi do formularza kontaktowego bardziej niż niepozorna ikona.
➕ Zdjęcia ludzi na stronie internetowej mają pozytywny wpływ na pierwsze wrażenie wiarygodności.
➕ Twarze przyciągają uwagę i wzbudzają emocje.
👉Minusy zdjęcia z twarzą
➖ Czasem kiedy widzimy tylko czyjąś rękę zamiast twarzy , łatwo nam wyobrazić sobie, że sami go trzymamy – i jesteśmy jego właścicielami.
➖ Kiedy widzimy twarz osoby z produktem, czujemy się bardziej towarzyscy, ale rozpoznajemy produkt jako jej – nie nasz.
Czytaj poprzedni
Jak zwiększyć klikalność w bannery?
Czytaj kolejny