Wybór między pionowym a poziomym układem formularza w sekcji hero to nie lada dylemat.
Dlaczego niektóre firmy stawiają na pionowy układ, a inne na poziomy?
🧐 Czy słuszność wyboru jakiegoś układu potwierdzają jakieś badania?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Okazuje się, że firma Arenaturist, prowadząca sieć hoteli i ośrodków wypoczynkowych w Chorwacji przetestowała dwa układy formularza w sekcji hero.
🏆 Po wprowadzeniu pionowego układu formularza rezerwacji firma zauważyła znaczny wzrost konwersji. W efekcie czego firma odnotowała 38% wzrost przychodów.
Badanie:
https://www.abtestcases.com/testcases/changing-a-horizontal-to-a-vertical-booking-form/
👉Dlaczego to działa?
➡️ Użytkownicy są przyzwyczajeni do wypełniania formularzy w pionie, co jest bardziej intuicyjne, szczególnie na urządzeniach mobilnych.
➡️ Pionowy układ pozwala na łatwiejsze skanowanie formularza i wypełnianie go krok po kroku.
➡️ Pionowy układ jest zazwyczaj bardziej odpowiedni dla bardziej skomplikowanych formularzy, ponieważ jest bardziej czytelny, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
👉Kiedy układ poziomy?
✅ Formularz pionowy może zajmować więcej miejsca w dół, co może być problematyczne na stronach z krótką sekcją hero.
✅ Poziome formularze mogą lepiej współgrać z obrazami lub wideo w tle, zachowując czystość i atrakcyjność wizualną sekcji hero.
✅ Dla prostych formularzy (np. subskrypcja newslettera), poziomy układ jest często bardziej efektywny, ponieważ oszczędza miejsce i pozwala na szybką interakcję.
Czytaj poprzedni
Jak ustawić zdjęcie produktu – do środka czy na zewnątrz? Po lewej czy po prawej?
Czytaj kolejny