Zastanawiałeś_aś się kiedyś, czy kolejność cen w tabelach cenowych ma wpływ na decyzje zakupowe klientów?

Standardowa praktyka w tabelach cenowych to umieszczanie niższych cen po lewej stronie, a wyższych po prawej.

🤔 Czy potwierdzają to badania konwersji?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Badanie 1

Badania mówią jasno: TAK, umieszczenie cen po lewej stronie może zwiększyć sprzedaż nawet o 50%! Sporo, prawda?

Tak przynajmniej twierdzą twórcy badania, gdzie testowano sprzedaż biletów w tabelach cenowych.

W oryginalnej wersji ceny były wymienione w kolejności rosnącej od lewej do prawej, przy czym najwyższa cena znajdowała się obok przycisku „Znajdź bilety”.

W testowanej opcji zespół odwrócił kolejność cen. Najniższe ceny znajdowały się teraz bliżej przycisku „Znajdź bilet”.

Odnotowano 50% więcej sprzedaży!

Badanie:
https://marketingexperiments.com/e-commerce-marketing/price-testing-order-price

🧠 Badanie 2

W innym badaniu, przeprowadzonym przez firmę Speero testowano kolejność tabel cenowych na stronie CodeAcademy.

W testowanej wersji ułożona tabele do najtańszych planów, a następnie do tych droższych. Tutaj też mamy drugą zmienną, jaką jest podkreślenie oszczędności i umieszczenie takiego info pod daną tabelą.

👉 Wynikiem było zwiększenie sprzedaży rocznego planu o 28%

Badanie:
https://speero.com/post/how-codecademy-saw-5x-growth-with-strategic-testing

🧠 Badanie 3

W kolejnym badaniu firmy Neliosoftware twórcy wyszli z założenia, że droższe produkty otrzymają więcej kliknięć, gdy pojawią się jako pierwsze.

Dlatego w testowanej opcji najwyższa cena została umieszczona jako pierwsza, po lewej stronie.

Test A/B był prowadzony przez prawie dwa miesiące. W tym czasie przeanalizowano zachowanie ponad 1600.

A jakie były wyniki? Niestety zmiany były nieznaczne i nie wyłoniono dużych zmian w klikalności oraz sprzedaży.

👉 Dlaczego to działa?

➡️ Kierunek czytania: Oczy (większości osób) naturalnie podążają od lewej do prawej, więc ceny po lewej są bardziej widoczne i zapamiętywane.

➡️ Punkt odniesienia: Porównując ceny, wzrok szuka punktu zaczepienia po lewej stronie. Umieszczenie tam najkorzystniejszej oferty zachęca do zakupu.

➡️ Psychologia postrzegania: Co ciekawe badania potwierdzają, że postrzegamy liczby po lewej stronie jako te mniejsze, co wpływa na odbiór ceny.