Większość sklepów chcąc zachować przejrzystość wizualną postanawia stworzyć białe tło na miniaturkach produktów.
🤔 Czy to dobra decyzja? A może lepiej pokazać prawdziwe otoczenie w celu pokazania kontekstu zastosowania?
Obie opcje mają swoje zalety i wady.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Co mówią badania?
W odpowiedzi pomoże nam test firmy CleanRiver, zajmującej się recyklingiem. Aby poprawić wskaźnik konwersji na swojej stronie docelowej przeprowadzili test.
Test polegał na zmianie białego tła w zdjęciach produktu na „rzeczywiste”, co miało pomóc klientom wyobrazić sobie, jak pojemniki na odpady wyglądałyby w ich naturalnym otoczeniu.
🎖️ Wyniki:
W wyniku wprowadzenia tej zmiany odnotowano wzrost konwersji z 7% na 12% przy zdjęciach z „rzeczywistym tłem”.
👉 Dlaczego to działa?
➡️ Wynika to najprawdopodobniej z faktu, że zobaczenie pojemników w świecie rzeczywistym pozwoliło ludziom lepiej zwizualizować, jak będą wyglądać pojemniki w ich zakładzie, a także z faktu, że pojemniki sprawdzają się w różnych branżach (biura, szkoły, zakłady produkcyjne itp.).
➡️ Pokazywanie produktów w rzeczywistym otoczeniu (np. meble w salonie) pomaga klientom lepiej wyobrazić sobie, jak produkt będzie wyglądał w rzeczywistości.
👉 Czy to zawsze działa?
Zbyt bogate tło może odciągnąć uwagę od samego produktu. Takie miniaturki mogą nie pasować do każdego layoutu strony, co może wpłynąć na spójność wizualną całego sklepu.
👉 Kiedy rzeczywiste tło?
➡️ Jeśli sprzedajesz produkty, które są silnie związane z określonym środowiskiem lub użyciem, takie jak meble, dekoracje, odzież sportowa czy outdoorowa, pokazanie ich w rzeczywistym otoczeniu może pomóc klientom lepiej wyobrazić sobie, jak będą używane.
👉 Kiedy białe tło?
➡️ Białe tło pozwala skupić całą uwagę na produkcie, eliminując wszelkie rozpraszacze. To standardowa praktyka na wielobranżowych platformach takich jak Allegro.
➡️ Białe tło jest idealne dla produktów, które nie wymagają kontekstu, jak elektronika, kosmetyki, czy akcesoria. Chociaż i tutaj warto dodać również zdjęcia pokazujące produkt w użyciu.
➡️ Białe tło pozwala skupić się wyłącznie na produkcie, co jest szczególnie ważne przy porównywaniu różnych ofert.
Czytaj poprzedni
Czy ludzie na zdjęciu reklamowym powinni patrzeć w aparat?📷
Czytaj kolejny