Większość sklepów chcąc zachować przejrzystość wizualną postanawia stworzyć białe tło na miniaturkach produktów. 

🤔 Czy to dobra decyzja? A może lepiej pokazać prawdziwe otoczenie w celu pokazania kontekstu zastosowania?

Obie opcje mają swoje zalety i wady.

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Co mówią badania?

W odpowiedzi pomoże nam test firmy CleanRiver, zajmującej się recyklingiem. Aby poprawić wskaźnik konwersji na swojej stronie docelowej przeprowadzili test.

Badanie:
https://www.themarketinggarage.ca/marketing-case-studies/b2b-digital-marketing-success-abtesting-lead-to-4x-increase-conversions

Test polegał na zmianie białego tła w zdjęciach produktu na „rzeczywiste”, co miało pomóc klientom wyobrazić sobie, jak pojemniki na odpady wyglądałyby w ich naturalnym otoczeniu.

🎖️ Wyniki:
W wyniku wprowadzenia tej zmiany odnotowano wzrost konwersji z 7% na 12% przy zdjęciach z „rzeczywistym tłem”.

👉 Dlaczego to działa?

➡️ Wynika to najprawdopodobniej z faktu, że zobaczenie pojemników w świecie rzeczywistym pozwoliło ludziom lepiej zwizualizować, jak będą wyglądać pojemniki w ich zakładzie, a także z faktu, że pojemniki sprawdzają się w różnych branżach (biura, szkoły, zakłady produkcyjne itp.).

➡️ Pokazywanie produktów w rzeczywistym otoczeniu (np. meble w salonie) pomaga klientom lepiej wyobrazić sobie, jak produkt będzie wyglądał w rzeczywistości.

👉 Czy to zawsze działa?

Zbyt bogate tło może odciągnąć uwagę od samego produktu. Takie miniaturki mogą nie pasować do każdego layoutu strony, co może wpłynąć na spójność wizualną całego sklepu.

👉 Kiedy rzeczywiste tło?

➡️ Jeśli sprzedajesz produkty, które są silnie związane z określonym środowiskiem lub użyciem, takie jak meble, dekoracje, odzież sportowa czy outdoorowa, pokazanie ich w rzeczywistym otoczeniu może pomóc klientom lepiej wyobrazić sobie, jak będą używane.

👉 Kiedy białe tło?

➡️ Białe tło pozwala skupić całą uwagę na produkcie, eliminując wszelkie rozpraszacze. To standardowa praktyka na wielobranżowych platformach takich jak Allegro.

➡️ Białe tło jest idealne dla produktów, które nie wymagają kontekstu, jak elektronika, kosmetyki, czy akcesoria. Chociaż i tutaj warto dodać również zdjęcia pokazujące produkt w użyciu.

➡️ Białe tło pozwala skupić się wyłącznie na produkcie, co jest szczególnie ważne przy porównywaniu różnych ofert.