Efekt powtórzenia, to psychologiczne zjawisko polegające na tym, że ludzie mają tendencję do preferowania rzeczy, które widzą lub doświadczają wielokrotnie.

W kontekście stron internetowych, stosowanie powtórzenia, zwłaszcza kluczowych elementów takich jak przyciski akcji, może mieć zarówno zalety, jak i wady.

🧐A jak jest z konwersją?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Testy A/B przeprowadzone przez firmę Growbow pokazały 13% wzrost konwersji przejścia na stronę płatności, gdy na stronie docelowej powtórzono tabele cenowe na górze jak i na dole.

Badanie:
https://www.growbo.com/repetition-in-marketing-ab-test-case-study

👉Dlaczego to działa?

➡️ Umieszczenie przycisku „Kup teraz” zarówno na górze, jak i na dole strony produktu może ułatwić użytkownikom podjęcie decyzji o zakupie bez konieczności przewijania.

➡️ Użytkownicy mogą być na różnych etapach procesu decyzyjnego podczas przeglądania strony. Umieszczenie CTA w różnych miejscach pozwala dostosować się do ich potrzeb i momentu, w którym są gotowi podjąć działanie.

➡️ Wielokrotne eksponowanie użytkownika na ten sam przekaz lub przycisk może wzmocnić jego skuteczność. Ludzie mają tendencję do lepszego zapamiętywania i reagowania na elementy, które widzą często.

❗Uważaj!

Zbyt częste powtarzanie tego samego elementu może prowadzić do przesytu i irytacji użytkowników. Może to sprawić, że strona będzie wyglądała na zagraconą.