Efekt powtórzenia, to psychologiczne zjawisko polegające na tym, że ludzie mają tendencję do preferowania rzeczy, które widzą lub doświadczają wielokrotnie.
W kontekście stron internetowych, stosowanie powtórzenia, zwłaszcza kluczowych elementów takich jak przyciski akcji, może mieć zarówno zalety, jak i wady.
🧐A jak jest z konwersją?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
Testy A/B przeprowadzone przez firmę Growbow pokazały 13% wzrost konwersji przejścia na stronę płatności, gdy na stronie docelowej powtórzono tabele cenowe na górze jak i na dole.
Badanie:
https://www.growbo.com/repetition-in-marketing-ab-test-case-study
👉Dlaczego to działa?
➡️ Umieszczenie przycisku „Kup teraz” zarówno na górze, jak i na dole strony produktu może ułatwić użytkownikom podjęcie decyzji o zakupie bez konieczności przewijania.
➡️ Użytkownicy mogą być na różnych etapach procesu decyzyjnego podczas przeglądania strony. Umieszczenie CTA w różnych miejscach pozwala dostosować się do ich potrzeb i momentu, w którym są gotowi podjąć działanie.
➡️ Wielokrotne eksponowanie użytkownika na ten sam przekaz lub przycisk może wzmocnić jego skuteczność. Ludzie mają tendencję do lepszego zapamiętywania i reagowania na elementy, które widzą często.
❗Uważaj!
Zbyt częste powtarzanie tego samego elementu może prowadzić do przesytu i irytacji użytkowników. Może to sprawić, że strona będzie wyglądała na zagraconą.
Czytaj poprzedni
Czy faktycznie zdjęcie z twarzą lepiej konwertują?👪
Czytaj kolejny