Jeśli czytasz moje treści lub posiadasz ebooka Zakupy z przyjemnością – UX w e-commerce wiesz, że nie lubię stosowania bannerów na stronie głównej, co popieram różnymi badaniami w tym zakresie.

Niestety czasem w swojej karierze projektanta lub marketera przyjdzie Ci z nimi pracować. W tym momencie warto wycisnąć z nich jak najwięcej, zważając na to, że nie są one najlepszą opcją jeśli chodzi o górną część strony.

🧐Pokażę ci testy przeprowadzone przez…

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

…MarketingExperiments, które w efekcie zwiększyły klikalność w bannery o 433%.

Twórcy testu A/B wyszli z założenie, że bannery posiadają za dużo tekstów, brak w nich konkretnego przekazu oraz wyraźnego przycisku akcji.

Dlatego w poprawionej wersji maksymalnie skrócono tekst oraz dodano przycisk akcji. Skrócono też tekst w nagłówku:

  • “Zaoszczędź na lekach na receptę – ponad 3,637$ rocznie”.“Odkryj Humane. Plany medyczne”.

W efekcie krótsza i bardziej kontrastowa wersja uzyskała większy wskaźnik klikalności aż o 433%!

Idąc dalej przeprowadzono drugi test, który dotyczył etykiety przycisku CTA. W pierwotnej wersji tekst brzmiał: “Zacznij teraz”. W poprawionej wersji: “Kup plan medyczny”.

I to właśnie druga wersje zyskała dodatkowe 192% więcej kliknięć.

Badanie:
https://vwo.com/success-stories/selecthub

👉Dlaczego to działa?

  • Nagłówek od razu pokazuje czym jest produkt (Plany medyczne).
  • Mniej tekstu, szybsza reakcja i kliknięcie.
  • Etykieta przycisku bardziej agresywnie nawołuje do akcji.