Jeśli czytasz moje treści lub posiadasz ebooka Zakupy z przyjemnością – UX w e-commerce wiesz, że nie lubię stosowania bannerów na stronie głównej, co popieram różnymi badaniami w tym zakresie.
Niestety czasem w swojej karierze projektanta lub marketera przyjdzie Ci z nimi pracować. W tym momencie warto wycisnąć z nich jak najwięcej, zważając na to, że nie są one najlepszą opcją jeśli chodzi o górną część strony.
🧐Pokażę ci testy przeprowadzone przez…
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie
…MarketingExperiments, które w efekcie zwiększyły klikalność w bannery o 433%.
Twórcy testu A/B wyszli z założenie, że bannery posiadają za dużo tekstów, brak w nich konkretnego przekazu oraz wyraźnego przycisku akcji.
Dlatego w poprawionej wersji maksymalnie skrócono tekst oraz dodano przycisk akcji. Skrócono też tekst w nagłówku:
- “Zaoszczędź na lekach na receptę – ponad 3,637$ rocznie”. → “Odkryj Humane. Plany medyczne”.
W efekcie krótsza i bardziej kontrastowa wersja uzyskała większy wskaźnik klikalności aż o 433%!
Idąc dalej przeprowadzono drugi test, który dotyczył etykiety przycisku CTA. W pierwotnej wersji tekst brzmiał: “Zacznij teraz”. W poprawionej wersji: “Kup plan medyczny”.
I to właśnie druga wersje zyskała dodatkowe 192% więcej kliknięć.
Badanie:
https://vwo.com/success-stories/selecthub
👉Dlaczego to działa?
- Nagłówek od razu pokazuje czym jest produkt (Plany medyczne).
- Mniej tekstu, szybsza reakcja i kliknięcie.
- Etykieta przycisku bardziej agresywnie nawołuje do akcji.
Czytaj poprzedni
Czy dwa pierwszorzędne przyciski czy drugorzędny i pierwszorzędny?
Czytaj kolejny