Kontrast kolorów na stronie przyciąga uwagę użytkowników i ułatwia nawigację oraz interakcję z elementami strony. 

🧐 A czy istnieje udowodniony wpływ kontrastu na konwersje?

💪
Zostań członkiem PRO i uzyskaj pełny dostęp.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 100+ streszczeń z badań i testów A/B
🚀 Co miesiąc nowe dodane nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych stron premium od przeprojektowni.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badania

Jedno z najsłynniejszych badań na temat kontrastu koloru (HubSpot) dostępnych online, gdzie zestawiono ze sobą przycisk zielony i czerwony jasno wskazuje na wygraną przycisku czerwonego. 

Ale czy istnieją jakieś inne badania?

Firma Expoze zajmująca się testami A/B postanowiła przetestować dwie wersje swojej strony głównej.

Próbie poddano dwie wersje strony. Pierwszą, która posiadała nieco jaśniejsze tło, gdzie kontrast był minimalny oraz drugą, gdzie przyciemniono tło, tym samym reszta elementów sekcji hero została uwydatniona.

🎨 Należy tutaj zaznaczyć, że zmieniono wyłącznie tło nie ingerując w kontrast tekstów czy przycisku CTA. To wystarczyło by wizualnie zwiększyć uwagi na ważne elementy sekcji.

A jakie były wyniki?

W bardziej kontrastowej wersji tła sekcji hero odnotowało 25% wzrost kliknięć przycisku CTA. 

Jak twierdzą badacze było to spowodowane dodanym kontrastem na stronie, który przyciągnął więcej uwagi do przycisku CTA.

Badanie:
https://blog.hubspot.com/marketing/a-b-testing-experiments-examples

🧠Badanie 2

Inny test, który udało mi się znaleźć przeprowadziła firma Userpeek. Należy jednak tutaj zaznaczyć, że obejmował on swoją wielkością tylko 100 użytkowników.

Pokazano im dwie wersje sekcji hero jedną spokojniejszą, z niebieskim tłem i niebieskim odcieniem przycisków CTA. W drugiej wersji tło zostało przyciemnione, a przycisku zyskały kontrastowy kolor pomarańczowy.

Jak się okazało większość kliknięć (prawie 75%) dotyczyła kontrastującego pomarańczowego wezwania do działania. Ponadto 68% ankietowanych stwierdziło, że wolą bardziej kontrastową wersję sekcji hero.

Badanie:
https://userpeek.com/blog/color-vs-contrast

🧠Badanie 3

W innym teście zmieniono czarny przycisk “Dodaj do koszyka” na pomarańczowy. Całość brandingu była utrzymana w ciemno białych barwach, dlatego testerzy wyszli z założenia, że czarny przycisk zlewa się z resztą elementów

Mieli rację, ponieważ wyniki eksperymentu wykazały, że „nowy” kontrast kolorów poprawił wskaźniki konwersji aż o 57%!

Badanie:
https://conversionfanatics.com/increase-ecommerce-conversions

👉Dlaczego to działa?

Kolor i kontrast pokazują relacje między elementami, ustanawiają znaczenie i, co najważniejsze, przyciągają uwagę. Kolor jest również doskonałym sposobem na pokazanie ciągłej ścieżki.