Porad o przyciskach akcji napisano już mnóstwo. Wiele z nich wpisało się na stałe w trendy projektowo marketingowe i są wyrocznią w tworzeniu treści.
Dzisiaj pokażę Ci kilka takich zasad popartych badaniami. Wszystkie testy zostały przeprowadzone przez dr Flinta McGlaughlina, dyrektora generalnego MECLABS.
Całość znajdziesz…
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Badanie
…w tym wideo: https://youtu.be/zbXcPqAI5GI?si=n3b2QYIWn_gAAK3W
👉Przycisk oparty o korzyściach
Przyjęło się, że przyciski CTA z etykietami opartymi na korzyściach mają wyższe wskaźniki konwersji w porównaniu z neutralnymi lub ogólnymi etykietami. Czy tak faktycznie jest?
Rezygnacja z ogólnej etykiety na rzecz bardziej konkretnej poprawiła wskaźniki klikalności i konwersję.
🏅 Wynik: 201% wzrostu konwersji po zmianie przycisku z “Kliknij tutaj” na “Uzyskaj bezpłatny dostęp”.
Ludzie są bardziej skłonni do działania, jeśli widzą bezpośrednią korzyść dla siebie. Przyciski CTA jasno komunikujące wartość oferowaną użytkownikowi mogą zmniejszyć niepewność i zwiększyć poczucie, że kliknięcie jest opłacalne.
👉Przycisk CTA powinien być duży i widoczny
Kolejna reguła dotycząca przycisku mówi nam, by przycisk CTA kontrastował z resztą elementów i wyróżniał się na tyle, by nie można go było przeoczyć.
Test pokazał, że i w tym wypadku jest to prawda.
Zmiana zwykłego przycisku na kontrastowy, który od razu można zwiększyła miesięczny przyrost klientów aż o 357%!
👉Jeśli masz kilka przycisków, wyróżnij najważniejszy
Czasem zdarza się, że obok siebie mamy kilka przycisków akcji, np.:
Kup teraz, Pobierz demo, Zobacz działanie.
Wszelkie mądrości UX mówią, by wyróżnić tylko jeden, najważniejszy cel. A co tym razem pokazały badania?
I tym razem jest to prawda.
Wyraźne określenie celu i naprowadzenie klienta co chcesz żeby zrobił, dało wzrost konwersji o 64%.
Czytaj poprzedni
Korzyści czy funkcje w filtrowaniu kategorii – co najpierw?
Czytaj kolejny