Porad o przyciskach akcji napisano już mnóstwo. Wiele z nich wpisało się na stałe w trendy projektowo marketingowe i są wyrocznią w tworzeniu treści. 

Dzisiaj pokażę Ci kilka takich zasad popartych badaniami. Wszystkie testy zostały przeprowadzone przez dr Flinta McGlaughlina, dyrektora generalnego MECLABS. 

Całość znajdziesz…

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Badanie

…w tym wideo: https://youtu.be/zbXcPqAI5GI?si=n3b2QYIWn_gAAK3W

👉Przycisk oparty o korzyściach

Przyjęło się, że przyciski CTA z etykietami opartymi na korzyściach mają wyższe wskaźniki konwersji w porównaniu z neutralnymi lub ogólnymi etykietami. Czy tak faktycznie jest?

Rezygnacja z ogólnej etykiety na rzecz bardziej konkretnej poprawiła wskaźniki klikalności i konwersję.

🏅 Wynik: 201% wzrostu konwersji po zmianie przycisku z “Kliknij tutaj” na “Uzyskaj bezpłatny dostęp”.

Ludzie są bardziej skłonni do działania, jeśli widzą bezpośrednią korzyść dla siebie. Przyciski CTA jasno komunikujące wartość oferowaną użytkownikowi mogą zmniejszyć niepewność i zwiększyć poczucie, że kliknięcie jest opłacalne.

👉Przycisk CTA powinien być duży i widoczny

Kolejna reguła dotycząca przycisku mówi nam, by przycisk CTA kontrastował z resztą elementów i wyróżniał się na tyle, by nie można go było przeoczyć. 

Test pokazał, że i w tym wypadku jest to prawda.

Zmiana zwykłego przycisku na kontrastowy, który od razu można zwiększyła miesięczny przyrost klientów aż o 357%!

👉Jeśli masz kilka przycisków, wyróżnij najważniejszy

Czasem zdarza się, że obok siebie mamy kilka przycisków akcji, np.:

Kup teraz, Pobierz demo, Zobacz działanie.

Wszelkie mądrości UX mówią, by wyróżnić tylko jeden, najważniejszy cel. A co tym razem pokazały badania?

I tym razem jest to prawda.

Wyraźne określenie celu i naprowadzenie klienta co chcesz żeby zrobił, dało wzrost konwersji o 64%.